OD8730 – Klinisk praksis og avdelingsbaserte kurs 3

Timeplan, pensum og eksamensdato

Kort om emnet

Emnet består av ulike avdelingsbaserte kurs og klinisk praksis. Delane blir arrangerte av fagavdelinga for periodonti.
Emnet er obligatorisk.

Avdelingsbaserte kurs og seminar følgjer ein 3-årig syklus. Dette betyr at ein i kurs- og seminarporteføljen kan starte i det andre eller tredje året av syklusen, men at ein over ein 3-års periode vil ha fullført alle kurs og seminar i porteføljen. For studentar som ikkje byrjar på den 3-årige syklusen frå start, blir det kvar sommar gjennomført eit introduksjonskurs av ei vekes varigheit.

Kva lærer du?

Hovudformålet er å gi spesialistkandidatar den kunnskapen og dei ferdigheitene som trengst i rolla som spesialist i periodonti. Spesialistkandidatane blir kontinuerleg tildelt pasientbehandling, og fordeling etter kompetansenivå blir ønskt.
Det er fokus på følgjande modular i semesteret:

1: Perio-ortho, endo-perio & perio-prostho
2: Mukogingival kirurgi

Læringsmål

For kandidatar som tek emnet i 1. semester:

Kandidaten skal etter endt undervisning ha tileigna seg gode kunnskapar om

  • diagnostisering av alle former for periodontal sjukdom og peri-implantatsykdommer, og ha oversikt over kva risikofaktorar som påverkar disse
  • etiologien av periodontale sjukdommar og respektive behandlingsformer og forstå forskinga som omhandlar dette
  • litteraturen som omhandlar periodontal behandling og periodontal vedlikehaldsbehandling individuelt og på gruppe-nivå
  • litteraturen som omhandlar vedlikeholdsbehandling
  • kommunikasjonsverktøy og meistre pasientkommunikasjon på ein måte som medfører adekvat oral hygiene og eventuell åtferdsendring hos pasienten
  • digitale verktøy relevante for periodontal behandling og rehabilitering

og ferdigheiter til å

  • meistre klinisk fotografering relevant for dokumentasjon av periodontal behandling
  • vere kompetent i aktuelle klassifiseringar av periodontale diagnosar
  • meistre planlegging og gjennomføring av vedlikehaldsbehandlings-regime, eventuelt i samarbeid med anna tannhelsepersonell
  • meistre bruk og vedlikehald av instrument ein bruker i årsaksretta periodontal behandling
  • meistre kartlegging og dokumentasjon av pasientars periodontale sjukdommar, setje diagnosar og lage behandlingsplan med alternativ
  • meistre gjennomføring av årsaksretta periodontal behandling
  • meistre opplæring av pasientar om periodontale sjukdommars etiologi og korleis førebyggje periodontal sjukdom, og dessutan motivere pasientar til å ta ansvar for eigen periodontal helse
  • meistre kommunikasjon med pasienten, visande tannlege, og pasientens lege i forhold av betydning for den periodontale behandlinga

For kandidatar som tek emnet i 3. semester:

Kandidaten skal etter endt undervisning ha tileigna seg gode kunnskapar om

  • litteraturen som omhandlar traumatisk okklusjon inkludert kliniske og histologiske forandringar og korleis dette tek omsyn til periodontale sjukdommar, og dessutan korleis ein behandlar traumatisk okklusjon
  • problemstillingane rundt traumatisk okklusjon, utfordringar i forhold til bit- og kjeveleddproblem, og kunne vise pasientane til rette instans ved behov
  • samanhengen mellom pulpa- og periodontale sjukdommar, og korleis ein behandlar tenner med endo-perio-lesjoner
  • korleis krefter (traume, parafunksjon, kjeveortopediske… etc.) kan påverke periodontiet, og korleis ein behandlar desse
  • forholdet mellom restorativ, kjeveortopedisk og periodontal behandling
  • fordelar og ulemper ved kjeveortopedisk behandling av pasientar med periodontal sjukdom, og resultat over tid ved gjennomføring eller ikkje, av slik behandling
  • vurdering av gingivale retraksjoner, under dette risikofaktorar som inngår ved etiologi og prognosevurdering
  • oral mikrobiologi med fokus på biofilm, biofilmdanning og forholdet til inflammatoriske periodontale sjukdommar
  • oral mikrobiologi generelt og periodontal mikrobiologi spesielt
  • ulike typar antibiotika, og dei typar som til kvar tid kan vere aktuelle i periodontal behandling
  • om ulike teknikkar som blir nytta i identifikasjon av mikroorganismar
  • vurdering av det statistiske grunnlaget for resultat og påstandar i periodontale tidsskrift
  • omgrepa sannsyn og sannsynsfordelingar, signifikanstestar og statistisk inferens, og tolking av estimat - meistre grunnleggjande statistisk analyse
  • det histopatologiske biletet i utviklinga av gingivitt/mucositt og periodontale sjukdommar / peri-implantitt
  • vurdering av behov for mellombels eller permanent fiksering av tenner med redusert periodontal støtte, og kunne vurdere sjølvstendig kva teknikk som er best eigna i dei enkelte tilfella

og ferdigheiter til å

  • meistre identifisering av pasientars estetiske krav og avgjere om desse kan/bør bli komme i møte
  • kunne utføre hypoteseformulering i forsking og enkelt studiedesign
  • meistre formidling av etablert og ny kunnskap innan periodontal- og implantatbehandling på seminar og konferansar, og kunne presentere dette sjølvstendig på ein pedagogisk måte

 

Opptak og tilgangsavgrensing

Studentar med opptak til spesialistprogrammet i periodonti. Emnet kan ikkje takast som enkeltemne. Sjå òg om opptakskrav på programsida.

Forkunnskapar

Obligatoriske forkunnskapar

Ingen spesielle forkunnskapar for kandidatar på 1. semester ved spesialistutdanninga i periodonti. Emnet byggjer vidare på kunnskapar og ferdigheiter frå 1. studieår for kandidatar på 3. semester i studieløpet.

Undervisning

Kliniske seminar, litteraturseminar, gruppeundervisning, arbeidskurs og klinisk praksis.

Sjå om lærings- og vurderingsmappe under Kva lærer du?

Det er forventa at studentane førebur seg til undervisninga og gjer etterarbeid.

Obligatorisk arbeidskrav

2-3 tester blir halde i kvar modul, og dessutan ei prøve i gjennomgått litteratur kvart semester. Testane og prøva vurderast med bestått/ikkje bestått. 

Kandidaten skal gjennom studiet bidra i den kliniske undervisninga av tannlege- og tannpleiarstudentar, både med formål om eigen klinisk læring og pedagogisk trening.

Alle kurs og seminar er obligatoriske. Klinisk praksis og kursdeltaking vurderast med bestått/ikkje bestått. Bestått arbeidskrav er ein føresetnad for bestått emne/semester.

Klinisk praksis og kursdeltaking vurderast med bestått/ikkje bestått. Bestått arbeidskrav er ein føresetnad for bestått emne/semester.

Adgang til undervisning

Dersom du har gjennomført og fått godkjent obligatorisk undervisning, har du ikkje krav på ny undervisning. Dersom du har fått undervisningsopptak til emnet, men ikkje har gjennomført eller fått godkjent obligatorisk undervisning, har du rett til ny undervisning når det er ledig kapasitet.

Eksamen

Slutteksamen avhaldast i 6. semester.

Karakterskala

Emnet nyttar karakterskala bestått/ikkje bestått. Les meir om karakterskalaen.

Evaluering av emnet

Vi gjennomfører fortløpande evaluering av emnet, og med jamne mellomrom ber vi studentane delta i ei meir omfattande evaluering.

Fakta om emnet

Studiepoeng
25
Undervisning
Kvar haust
Undervisningsspråk
Norsk