English version of this page

Data Science Day @ UiO 2023

dScience ønsker velkommen til årets Data Science Day.

Image may contain: Electricity, Water, Astronomical object, Sky, Lens flare.

Illustrasjon: Colourbox / AstroMaria

19. oktober 2023 inviterer dScience til en sosial kveld med faglig påfyll innen data- og beregningsvitenskap og underholdning.

Temaet for året er "Data Science for Good", og vi får foredrag fra Analyse & Tall, Spoor og Universitetet i Oslo. Før og etter foredragene blir det mingling og lett servering i Realfagsbiblioteket.

Vi fortsetter også suksessen fra tidligere år hvor vi inviterer aktuelle bedrifter fra privat og offentlig sektor til å ha bedriftsstands for å presentere seg selv for studenter, kollegaer og aktuelle samarbeidspartnere. Årets bedrifter består av ABB, Arundo Analytics, Bane NOR, Chronos, Computas, DNB, DNV, Eika Forsikring, Equinor, Gjensidige, IndyKite, Kartverket, Kongsberg Digital, Norsk Regnesentral, PGS, Politiets IT-enhet, Schibsted, SINTEF Digital, SLB, Statistisk sentralbyrå og Wilhelmsen.

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Mat og drikke serveres gjennom kvelden, og vårt mål er å samle akademia, bransjen og beslutningstakere til en unik kveld med nye bekjentskaper og samarbeidsmuligheter.

Vennligst meld deg på her, slik at vi har nok mat og drikke til alle:

• 17:00 – Dørene åpner
  • 18:00 – Velkommen
  • 18:05 – “Learning without seeing – catching the evolution of bacteria through the statistical looking-glass” av professor Jukka Corander, Universitetet i Oslo
  • 18:40 – “Mapping the public debate on Facebook – From chaos to insight” av Ane Kathrine Strand og Aylin Dursun, Analyse & Tall
  • 19:15 – Pause
  • 19:25 – “AI Ornithologist: Expectation vs Reality” av Arnoud Jonker og Raaisa Raaisa, Spoor
  • 20:00  Mingling, stands, mat og drikke

dScience
Emneord: data science day, dscience
Publisert 3. feb. 2023 16:34 - Sist endret 9. okt. 2023 11:17