Betaling av semesteravgift og frister

NORA-studenter betaler semesteravgift for høst- og vårsemester, men sommerskolestudenter betaler ikke semesteravgift.  

Rutiner for:

Betaling av semesteravgift

Studentweb er tilgjengelig for alle studenter for generering av betalingsopplysninger og registrering t.o.m. 1. september kl. 23:59 (høstsemesteret), og t.o.m. 1. februar kl. 23:59 (vårsemesteret).

Ph.d.kandidater som skal ta emner på lavere nivå (som NORA-norskkurs) må betale semesteravgift. Etter at de har fått opptak, kan de ta kontakt med Knutepunktet eller ISS angående opprettelser av betalingsopplysninger i Studentweb.

De som ikke betaler innen fristen

For å sjekke hvem som ikke har betalt semesteravgift/registrert seg: rapport FS525.002

Studenter som ønsker å melde seg til emner, ta eksamen, registrere seg eller betale semesteravgift, må henvende seg direkte til ISS. Studenter må fylle ut et skjema og leverer til ISS, som videresendes til SSD.

Lenk til skjema for søknad om dispensasjon fra fristen - 1. september (høstsemesteret), 1. februar (vårsemesteret) - for melding til undervisning/eksamen og/eller betaling av semesteravgift finnes på norsk og engelsk på For ansatte-nettsiden om betaling og registrering. Lenken krever innlogging:

http://www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/sta/betaling-semesterregistrering/

Innvilget søknad kan sendes som e-postvedlegg til bet-reg@admin.uio.no eller i internpost til Seksjon for studieadministrative datasystemer (SSD), Avdeling for fagstøtte, Postboks 1083.

AF ber fakultetene håndheve fristen strengt! Dette er en rutine som kun skal brukes unntaksvis. Det forutsettes at det ikke innvilges dispensasjon med mindre det foreligger en svært god grunn.

Spørsmål

Spørsmål fra ansatte kan rettes til bet-reg@admin.uio.no

Published Oct. 7, 2016 10:40 PM - Last modified Sep. 25, 2020 3:05 PM