English version of this page

Nyhetsbrev desember 2023

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap

Desember 2023

Grafikk Livsvitenskapskonferansen 2024.

Velkommen til Norges største møteplass for livsvitenskap

Universitetet i Oslo og partnere inviterer til den viktigste konferansen for livsvitenskap i Norge 13.–14. februar. Hovedtema for Livsvitenskapskonferansen 2024 er helsedata. Bli med når de fremste forskerne, de sentrale lederne i helse-Norge, verdensledende legemiddelselskaper, oppstartsmiljøer, investorer og beslutningstakere samles på Meet Ullevaal for å diskutere hvordan man kan øke Norges konkurransekraft innen tilgang på og bruk av helsedata og utvikle en verdensledende helsenæring i Norge.

Grafikk som viser 13. februar 2024.

Presentasjoner - debatt - parallellsesjoner - mottakelse i Oslo rådhus

Se programmet for dagen

Grafikk som viser 14. februar 2024.

Plenum - Young Talents - Pitchekonkurranse

Se programmet for dagen

Mottakelse i Oslo rådhus

Image may contain: Suit, Picture frame, Art, Musician, Event.

Alle konferansens deltakerne inviteres til mottakelse i Oslo rådhus tirsdag 13. februar. Påmelding gjøres samtidig med påmelding til konferansen.

Young Talents 2024

Grafikk Young Talents

Bli med på karrierearrangementet for masterstudenter, PhD-kandidater og postdoktor med bakgrunn fra livsvitenskap. Få med deg inspirerende foredrag og nettverksmøter med bedrifter.

Sidearrangementer

12.–15. februar er det mulig å delta på arrangementer som foregår på Domus Bibliotheca og andre steder i Oslo. Kommer flere, følg med.

Ingen kommende arrangementer

Nordisk SPARK deltakelse på NLS Days 2023

Nordisk SPARK sin Fireside Chat på NLS-Days.

De nordiske SPARK programmene deltok på Nordic Life Science Days i København 29.-30. november. I tillegg til å bygge nettverk, arrangerte SPARK Norway, SPARK Denmark og SPARK Finland en panelsamtale om hvordan et sterkt nordisk samarbeid baner vei for SPARK-innovasjonsprosjekter.

Illustrasjonsbilde.

Nytt tverrfaglig emne: Introduksjon i rettsmedisin

Våren 2024 tilbyr Institutt for biovitenskap emne BIOS1010, som gir en bred innføring i rettsmedisinske fagdisipliner. Emnet er for alle som er interessert i rettsgenetikk, rettspatologi, rettstoksikologi eller veterinær rettsmedisin.

Disputas

Stlling ledig

God jul og godt nytt år!