English version of this page

Nyhetsbrev juni 2023

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap juni 2023

Image may contain: Glasses, Vision care, Researcher, Scientist, Laboratory.

Nytt tverrfaglig utdanningstilbud: honours-sertifikat i Livsvitenskapsinnovasjon

Nå kan studenter som ønsker en karriere innen innovasjon og entreprenørskap, ta mastertillegg i Livsvitenskapsinnovasjon.

Image may contain: Glasses, Food, Table, Smile, Tableware.

Student får praksis som forsker og relevant jobberfaring gjennom sommerprosjekt

Informatikkstudent Espen Lønes har gått rett fra et travelt vårsemester til nye utfordringer – han er en av 48 studenter som får stipend fra UiO:Livsvitenskap til å bidra på et forskningsprosjekt i sommer.

Tverrfaglige emner

Høsten 2023 undervises det i følgende tverrfaglige bacheloremner innen livsvitenskap:

Disputas

16. juni disputerte PhD-kandidat Jonas Verhellen fra konvergensmiljøet MultiModal Mental Models: Converging approaches from genomes to mental illness and interplay with psychosocial stressors

Søk om såkornmidler fra Circle U.

Logo Circle U.

Circle U. lyser ut såkornmidler for å initiere samarbeid på tvers av alliansens institusjoner. Studenter, forskere og forskningsadministrativt ansatte kan søke. Søknadsfrist: 15. oktober.

Utlysninger

Meld deg på nyhetsbrevet