English version of this page

Civita-frokost: Francis Fukuyama

Francis Fukuyama om hvordan KI og teknologi vil påvirke demokratier og verdenspolitikken.

Bilde av Francis Fukuyama med informasjon og tid og sted

Francis Fukuyama har deltatt i offentlige debatter i mer enn tre tiår og har fulgt utviklingen i verdenspolitikken. Hvordan vil teknologi påvirke politikk, og vil ChatGPT, KI og utviklinger innenfor bioteknologi være en velsignelse eller forbannelse?

Rektor ved Universitetet i Oslo, Svein Stølen, vil åpne møtet.

Verten for samtalen med Francis Fukuyama er Mathilde Fasting fra Civita.

Frokostmøtet er et samarbeid mellom Universitetet i Oslo, Oslo Freedom Forum og Civita. Påmelding via Civitas nettsider.

Gå til skjema for påmelding

Praktisk informasjon

Dørene åpner 07.15. Merk at det ikke serveres frokost på møtet, siden mat og drikke ikke er tillatt i Universitetets aula.

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på 901 31 755.

Universitetets aula har garderobeplikt grunnet sikkerhet og av hensyn til kunsten

Om Universitetets aula

Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Aulaprogrammet inkluderer også foredrag, litterære samtaler og Åpen aula, der du kan utforske de 11 originale Munch-maleriene som pryder salen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Publisert 22. mai 2023 10:34 - Sist endret 30. jan. 2024 07:48