Global Health Conference 2023 – Ulikhet og styrking av helsesystemet

Hvilke lærdommer kan vi ta med oss fra pandemien for å skape robuste og globale helsesystemer for fremtiden?

Bilde av fire skikkelser som balanserer på en vekt i likevent: tre på en side og én på den andre

Illustrasjonsfoto: colourbox.com

Gå til strømming av arrangementet

Global Health Norway inviterer til konferanse som vil ta for seg ulike problemstillinger som er avgjørende for å styrke helsesystemene på en inkluderende, motstandsdyktig og rettferdig måte.

Helsesystemer spiller en viktig rolle på veien mot å oppnå bærekraftmålene og universell helsedekning.

Et helsesystem består av alle mennesker, institusjoner, ressurser og aktiviteter som har som mål å fremme, gjenopprette og opprettholde helse.

Koronapandemien viste oss den viktige rollen helsesystemene spiller gjennom å sikre tjenesteleveranser, evnen til å reagere på helsekriser og beskytte folkehelsen for alle.

Konferansen holdes på engelsk. Mer informasjon om temaet og konferansen samt program finner du på den engelske konferansesiden.

Praktisk informasjon

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men vi setter pris på om du melder deg på i forkant.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på telefon 90 13 17 55.

Strømming av arrangementet

Her kan du følge Global Health Conference 2023 på nett.

Breakout session (13.00–15.00)

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca
Publisert 5. sep. 2023 13:50 - Sist endret 13. nov. 2023 16:31