Tillit – å komme i posisjon før neste pandemi

Tillitsnivået i Norge har tradisjonelt vært høyt. Hva avhenger denne tilliten av, hvordan ble den endret under korona, og hva skal vi ta med oss til neste pandemi?

Fra en av regjeringens pressekonferanser under pandemien med blant andre Erna Solberg og Bernt Høie på scenen

Foto: Torbjørn Kjosvold, Forsvaret/ Flickr.com

Gå til strømming av arrangementet.

Til å diskutere disse spørsmålene samler vi sentrale aktører fra helsemyndighetene, samt eksperter fra inn- og utland.

Dette er avslutningskonferansen for forskningsprosjektet «Pandemiretorikk, tillit og sosiale medier» (PAR-TS), som har vært et samarbeid mellom Universitetet i Oslo (UiO), Institutt for samfunnsforskning (ISF), SINTEF, samt partnerne Folkehelseinstituttet (FHI), Redaktørforeningen, NRK, og Opinion.

Prosjektet har vært finansiert av Norges forskningsråd.
Arrangementet strømmes fra denne siden.

Praktisk informasjon

Målgruppa er først og fremst dem som jobber med kommunikasjon i de norske beredskapsenhetene, men er åpent for alle interesserte. Deltakelse er gratis, men krever påmelding på forhånd.

Gå til skjema for påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på telefon 90131755.

Strømming av arrangementet

Her kan du følge «Tillit – å komme i posisjon før neste pandemi?» på nett.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca på nett.

Publisert 8. feb. 2023 08:45 - Sist endret 29. nov. 2023 00:16