Mot himlens blå

Eksklusiv konsert med Kvindelige Studenters Sangforening og dirigent Marit Tøndel Bodsberg Weyde

Dirigent Marit Tøndel Bodsberg Weyde

Kvindelige Studenters Sangforening og dirigent Marit Tøndel Bodsberg Weyde

Kvindelige Studenters Sangforening (KSS) skulle egentlig ha markert vårt 125-årsjubileum med en storslått konsert i Universitetets Aula høsten 2020. På grunn av koronapandemien ble jubileumskonserten først utsatt til høsten 2020, før vi innså at hele jubileet dessverre må flyttes til 2121. Som et plaster på såret, inviterer vi til en eksklusiv og smittevennlig konsert 2. oktober kl.19.00, der det kun blir plass til i underkant av 100 heldige gjester!

Kjøp billett

Dette har vært et merkelig år for alle, KSS inkludert. Helgen før Norge stengte, spilte KSS inn juleplate-glade, bekymringsløse og langt tettere enn èn meter unna hverandre. En uke senere var det utelukket å avholde fysiske korøvelser. Forrige gang KSs avlyste øvelser over tid, var etter sigende under andre verdenskrig, så dette tar vi absolutt ikke lett på. Vi har opprettholdt sosialt samvær og øvelser digitalt gjennom hele pandemien. Selv om det ikke er det samme, har det vært et viktig lyspunkt i hverdagen. Ikke minst var det stor stas å se at innspillingen av Se ilden lyse fra hver vår lille stue nådde flere millioner avspillinger og genererte overveldnde mange "likes".

I høst har endelig hele koret kunne møtes igjen selv om vi av smittevernhensyn er delt i to lag. Konserten 2. oktober er en markering av at vi likevel fortsatt står sammen, og deler dette viktige musikalske og sosiale fellesksskapet - verken kriger eller pandemier får stoppe oss. Velkommen!

PS: Selve jubileumskonserten er flyttet til 9. april 2021, og da krysser vi fingrene for at vi kan fylle hele Universitetets Aula - Velkommen da også!

Smittevernrestriksjoner

KSS tar smittevern på alvor, og derfor vil det kun selges 94 eksklusive billetter til konserten. Slik kan alle som ikke tilhører samme husstand, holde god avstand både under konsert, i kø og på vei inn og ut. Seter som ikke brukes, vil være tydelig merket. Det vil være hjelpere som følger dere til plassene deres, og vi ber publikum om å møte opp i god tid for å sikre at alle er  trygt på plass innen konserten starter. Det er viktig at publikum fyller inn fullt navn og kontaktinformasjon ved billettkjøp for at vi skal kunne gjennomføre smittesporing ved behov. For minst mulig fysisk kontakt, vil billettsalg utelukkende foregå over ticketco, og det vil ikke være mulig å kjøpe billetter i døren. Dersom du på konsertdagen er syk, har forkjølelsessymptomer, har vært i utlandet eller er i karantene, må vi be deg om å holde deg hjemme. Vi har dessverre ikke mulighet til å refundere billetter som ikke blir benyttet på grunn av sykdom.

Publisert 29. apr. 2020 13:04 - Sist endret 18. nov. 2023 07:23