Vivaldi fest i Universitetets Aula

Velkommen Vivaldi fest i Universitetets aula

Bildet kan inneholde: musikkstand, musikk instrument, fiolinfamilie, musiker, klassisk musikk.

Barokkanerne. Forrykende Vivaldi-program med noen av vår tids ledende solister!

Sommeren har vært tørr og varm for mange, men Barokkanerne gir ikke slipp på solstrålenes glødende energi ennå. Hva passer bedre enn å feire høstsesongen med et forrykende Vivaldi-program med noen av vår tids ledende solister? Den italienske sopranen Roberta Invernizzi er en av de største Vivaldi-spesialistene og vi har også hentet Alessandro Tampieri som kunstnerisk leder for prosjektet. Han er kjent som konsertmester hos Academia Bizantina og spiller også i grupper som Il Giardino Armonico, l’Arpeggiata, Academia Montis Regalis, og Il Suonar Parlante. Da er det duket for en rikholdig bankett fra Vivaldis hånd med et utall av instrumenter. På menyen står operaarier, konserter for fiolin og cello samt ouverturer og konserter for orkester. Vi gleder oss og tror dette kan bli en heftig og variert opplevelse i aulaen!

Barokkanerne:

Fiolin: Alessandro Tampieri, May Kunstovny, Renata Kubala, Astrid Kirschner, Karolina Radziej, Maria Ines Zanovello, Ingrid Økland, Maren Elle

Bratsj: Mari Giske, Verona Rapp

Cello: Mime Brinkmann, Gunnar Hauge