Julekveld med Sølvguttene - utsolgt

Ekte julestemning i Aulaen med Norges beste guttekor

Sølvguttene som holder konsert i Aulaen foran store Munch-malerier

Foto: Sølvguttene

Julekveld med Sølvguttene er en hyggelig og noe uhøytidelig konsert i Aulaen, med alt fra kjente og kjære julesanger som "Glade jul" og "Deilig er den himmel blå" til julesanger fra populærkulturen.

Du får oppleve sopranenes unike klang, bassenes brumling, noen danse-moves fra ungdommen – og sannsynligvis knipsing. Du vil også ganske sikkert komme i julestemning.

På scenen møter du hovedkoret, samt ungdomsgruppen VoiceOver og ikke minst korets fremtid, aspirantene.

Dirigenter: Fredrik Otterstad og Frikk Heide-Steen
Musikere: Otto Christian Odland - klaver, Tormod Åsgård og Atle Tømmervik -  trompet

Les mer og kjøp billett

Praktisk informasjon

Universitetets aula har garderobeplikt grunnet sikkerhet og av hensyn til kunsten. Møt gjerne opp i god tid før arrangementsstart.

Om Universitetets aula

Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Aulaprogrammet inkluderer også foredrag, litterære samtaler og Åpen aula, der du kan utforske de 11 originale Munch-maleriene som pryder salen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Publisert 1. nov. 2022 05:07 - Sist endret 3. des. 2023 17:35