Swingin’ in History

Høyskolen Barratt Due og Felix Peikli med band markerer International Jazz Day i konsertform ved å spille seg gjennom jazzmusikkens historie.

Bildet kan inneholde: font, dress, merke, grafikk, reklame.

UNESCOs Internasjonale Jazzdag har siden 2011 blitt markert globalt ved utgangen av april måned. Dagen dedikeres til å ære menneskelig mangfold og kultur, samtidig som den fremhever de verdier som jazz representerer. Jazzens rike historie og tradisjon strekker seg tilbake til 1800-tallet og har vært en kilde til noen av de mest legendariske artistene og bandlederne innen moderne musikkhistorie, fra Louis Armstrong til Ella Fitzgerald, Benny Goodman til Frank Sinatra, og fra Duke Ellington til den storhetstiden til Hollywood-orkestrene.

Den internasjonalt anerkjente jazzklarinettisten Felix Peikli har basert seg på gullalderen innen jazztradisjonen og repertoaret. Med nøye utvalgte musikalske verk har han tilrettelagt og arrangert disse for Camerata Barratt Due – Høyskolen Barratt Dues eget orkester. I tillegg til å glede oss over solistinnslag fra Høyskolen Barratt Dues egne vokalister og instrumentalister, vil den velrenommerte crooneren Knut Kippersund også bidra til arrangementet.

Med Peikli som arrangør, solist, dirigent og kapellmester, og Camerata Barratt Due i toppform, ønsker vi å invitere dere til en elegant og stilsikker musikalsk opplevelse gjennom "Swingin' in History".

Billetter

Ordinær: 300,-
Honnør/student: 150,-

Kjøp billetter

Tilrettelegging ved besøk

Hvis du trenger heis eller annen form for tilrettelegging når du besøker oss, ring dette nummeret: 90 13 17 55.

Viktig! Av hensyn til kunsten er det ikke lov å ta med mat og drikke inn i Aulaen. Vi ønsker også at dere henger av dere yttertøyet i garderoben. Møt derfor gjerne opp i god tid før arrangementet starter.

Om Universitetets aula

På Universitetsplassen i Oslo sentrum ligger det tre, vakre, gamle bygninger, og Domus Media er bygget i midten. Inne i dette bygget ligger Aulaen. Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Programmet i Aulaen inkluderer også foredrag, litterære samtaler og «Åpen aula». Her kan du utforske de 11 originale Munchmaleriene som pryder salen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Publisert 17. jan. 2024 11:19 - Sist endret 18. mars 2024 15:43