AVLYST: Kan Bill Gates redde kloden?

Er privat filantropi løsningen på globale utfordringer?

Bill Gates snakker i mikrofon med World Economic Forum i bakgrunnen

Foto: swiss-image.ch/Photo Sebastian Derungs

Arrangementet er dessverre avlyst.

Han er kjent for å ha investert milliarder i prosjekter innen global helse, utdanning og jordbruk – men kan Bill Gates redde kloden?

Senter for utvikling og miljø (SUM) inviterer til en samtale med Norad-direktør Bård Vegar Solhjell og Katerini T. Storeng, førsteamanuensis i global helse.

Vi diskuterer hvordan Bill Gates gikk fra å lede Microsoft til å lede verdens rikeste filantropiske stiftelse, og retter søkelyset mot hans enorme innflytelse innen forskning, media, sivilsamfunn og offentlig forvaltning, inkludert i Norge.

Vi spør om privat filantropi er løsningen på globale utfordringer, eller heller utgjør et demokratisk problem.

Ordstyrer er professor Benedicte Bull.

Påmelding og praktisk info

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men vi setter pris på om du melder deg på i forkant.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på telefon 90131755.

Flere arrangementer i serien

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca
Publisert 6. sep. 2023 13:58 - Sist endret 4. des. 2023 09:10