Dypykk – Magnus Lagabøtes landslov 750 år

Velkommen til foredrag om Landslova og korleis han regulerte handel, vektstandardar og spel i mellomalderens Noreg.

Figurer av hester og andre dyr.

Når vektlodd var utforma som hestar eller andre dyr, var det lettare å oppdage om nokon hadde prøvd å fuske ved å file av noko av motivet. Foto: Ellen C. Holte, Kulturhistorisk museum.

Høgmellomalderen i Europa var prega av auke i handel og økonomisk aktivitet, og i Landslova av 1274 kan ein sjå korleis dei norske lovgivarane freista å regulere ulike sider av denne utviklinga.

Med Landslova kom mellom anna ei ny og heilskapleg regulering av vekter og målekar, som slo fast kva som var gyldige målereiskapar i heile Noreg. Definisjonane som vart lagt til grunn i mellomalderen vart ståande i over 400 år. Reglane om kva som var ei gyldig inngått avtale var også i endring, med overraskande konsekvensar for veddemål og pengespel. Kvifor var det å spele om pengar straffbart, mens veddemål ikkje var det?

Velkommen til foredrag i Domus Bibliotheca av Postdoktor Brage Hatløy ved Universitet i Bergen, med påfølgende besøk i Historisk museum.

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Meld deg på via lenken under.

Gå til påmelding

Magnus Lagabøtes landslov 750 år

I 2024 er det 750 år siden Magnus Lagabøtes landslov ble vedtatt. Hver måned i vår utforsker noen av landets fremste middelaldereksperter hva denne enestående reformen fikk å si i sin samtid og ettertid. Etter forskernes foredrag besøker vi Historisk museum og ser hva materielle spor kan fortelle om det samfunn og verdensbilde som landsloven skulle virke i.

Foredragene er et samarbeid mellom Kulturhistorisk museum, Juridisk fakultet og Domus Bibliotheca ved Universitetet i Oslo. 1. februar 2024 åpner både Historisk museum og Nasjonalbiblioteket egne utstillinger i anledning Landslovjubileet.

Tilrettelegging ved besøk

Hvis du trenger heis eller annen form for tilrettelegging når du besøker oss, ring dette nummeret: 90 13 17 55.

Om Domus Bibliotheca

På Universitetsplassen i Oslo sentrum ligger det tre, vakre, gamle bygninger, og Domus Bibliotheca er bygget til venstre. Domus Bibliotheca er Universitetets i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta på debatter, samtaler og høre spennende foredrag.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca
Publisert 19. des. 2023 14:17 - Sist endret 19. des. 2023 14:20