Bestill ROLF – sektorens verktøy for bruk av roller

Bildet kan inneholde: kommunikasjonsenhet, dingser, gest, mobil enhet, skrift.
  • Rolleregister som gir deg oversikt over din institusjons virksomhetsroller
  • Obligatorisk for bruk med UH-SAK
  • Leveres som en tjeneste til en rekke universiteter og høgskoler
  • Tjenesten du bestiller inkluderer drift, vedlikehold og utvikling

Tjenesten du bestiller, inkluderer:

  • Et eget API for institusjonen, som settes opp i institusjonens egen API manager. API-et trengs av UH-SAK, men institusjonen velger selv hvem andre som får tilgang.
  • USIT drifter tjenesten og sikrer oppetid og fortløpende sikkerhetsoppdateringer.
  • En egen test-instans.
  • Drift og support fra USIT.
  • Kontinuerlig utvikling og forbedring.

Pris

Leveransen av tjenesten har en årlig fastpris, som er basert på en fordelingsnøkkel etter størrelsen på institusjonen. Ekstra bistand og videreutvikling kan bestilles i tillegg. Dette avtales ved inngåelse av tjenesteavtale.

Nye kunder betaler en etableringskostnad på 42 000 kr + mva det første året.

Se utkast til tjenesteavtalens bilag [PDF] for priser per institusjon. Organisasjoner utenfor UH-sektoren bes tak kontakt for priser.

Priser justeres årlig.

Prisen inkluderer

  • Bistand med å få på plass databehandleravtale

  • Oppsett av egen instans av RoLF for institusjonen
  • Innmating av initielle rolledata fra institusjonen
  • Fri bruk av tjenesten for institusjonen, både i UH-SAK-sammenheng, men også for roller for andre deler av virksomheten

Prisen inkluderer ikke

  • Ønsket funksjonalitet som krever ekstra utvikling kan bestilles i tillegg, og utføres da iht. gjeldende timepris. Da vi ønsker at tjenesten fungerer mest mulig likt for hele sektoren, forbeholder vi oss retten til å ikke utvide tjenesten med endringer som avviker fra resten av sektoren.
  • Bistand og opplæring rundt virksomhetsroller og rolleforvaltning, da dette gjøres av prosjekt UH-SAK og deres mottaksprosjekter.
  • Support rundt bruken av rolledata hos institusjonen, for eksempel bruk i institusjonens IAM-løsninger. Dette vet institusjonen selv bedre enn de som drifter RoLF.
  • Support til sluttbrukere er ikke inkludert. Slik support håndteres best lokalt av organisasjonene selv.

Kontrakter

Avtaler ønskes signert med Digdirs digitale signeringsløsning - eSignering. Avtalemalene er tilgjengelig for gjennomlesing:

Kjøp uten anbudskonkurranse

RoLF kan kjøpes uten anbud ettersom vi ikke er en kommersiell aktør og vi driver med forskningssamarbeid i hele sektoren. Generelt kan man ha sektorsalg av tjenester så lenge det er leveranse av tjenester innenfor staten, og det er kostnadsfordelingsmodeller som ikke innebærer profitt (egenregi innenfor rettssubjektet staten, og derav ikke behov for å konkurranseutsette). 

RoLF er definert i kategorien «deling innad i sektoren»

Bestill ROLF

Fyll ut nettskjema for bestilling av RoLF.

Vi fyller da ut utkast til tjenesteavtale, og starter å sette opp instanser. Dette er mer beskrevet på siden Sett opp Rolf for din institusjon.

Obs: Ikke alle detaljer er ferdig avklart i prosjekt UH-Sak enda, så bestillinger vil kunne ta noe lenger tid å få på plass.