English version of this page

Helpdesk

UiOs Helpdesk for digitale tjenester hjelper studenter og ansatte  å ta i bruk  digitale verktøy for undervisning og samhandling. På helpdesken får du personlig veiledning via telefon og fjernstyring av PC. 

Åpningstider

Bildet kan inneholde: font, linje, utklipp.
  • Hverdager: 07:00-20:00 |  telefon: 08:30-17:00
  • Lørdager: 10:00-16:00 | telefon: 10:00-15:00

Kontakt

Få personlig veiledning i blant annet:

  • Hvilke verktøy du skal velge til ulike formål, for eksempel interaktiv undervisning eller kollokviegrupper

  • Hjelp hvis noen av verktøyene ikke fungerer som de skal fra hjemme-PC-en

  • Pedagogiske tips og tilnærminger til hvordan du kan legge opp et emne eller presentere et tema ved hjelp av digitale verktøy

Kurs

Ingen planlagte kurs

Om Helpdesk for digitale tjenester

Helpdesk for digitale tjenester er UiOs nye «single point of contact» der deltakere fra USIT/Houston og IT-personell fra enhetene bistår studenter og ansatte med veiledning om alle IT-spørsmål.

Veiledningen blir virtuell. De viktigste verktøyene du kan få med hjelp med er Forelesningsopptak, Zoom, Canvas, Mattermost og Teams.

Helpdesken kan fjernstyre PC-en din og videresende de mer avanserte spørsmålene via en RT-kø til riktig instans - for eksempel ressurser som kan bistå deg i å lage pedagogisk god digital undervisning.  

Ansvarlig er Petter Bjørbæk, ledet operativt av Rune Ersdal.