English version of this page

Helpdesk

UiOs Helpdesk for digitale tjenester hjelper studenter og ansatte  å ta i bruk  digitale verktøy for undervisning og samhandling. På helpdesken får du personlig veiledning via telefon og fjernstyring av PC. 

Åpningstider

Bildet kan inneholde: font, linje, utklipp.
  • Hverdager: 08-16 | Sommertid telefon: 09-15
  • Lørdager: 10-16 | Sommertid telefon: 10-15

Kontakt

Få personlig veiledning i blant annet:

  • Hvilke verktøy du skal velge til ulike formål, for eksempel interaktiv undervisning eller kollokviegrupper

  • Hjelp hvis noen av verktøyene ikke fungerer som de skal fra hjemme-PC-en

  • Pedagogiske tips og tilnærminger til hvordan du kan legge opp et emne eller presentere et tema ved hjelp av digitale verktøy

Kurs

11 aug.
10:00, Kurset blir holdt over Zoom
11 aug.
11:00, Kurset blir holdt over Zoom
11 aug.
13:00, Kurset blir holdt over Zoom

Om Helpdesk for digitale tjenester

Helpdesk for digitale tjenester er UiOs nye «single point of contact» der deltakere fra USIT/Houston og IT-personell fra enhetene bistår studenter og ansatte med veiledning om alle IT-spørsmål.

Veiledningen blir virtuell. De viktigste verktøyene du kan få med hjelp med er Forelesningsopptak, Zoom, Canvas, Mattermost og Teams.

Helpdesken kan fjernstyre PC-en din og videresende de mer avanserte spørsmålene via en RT-kø til riktig instans - for eksempel ressurser som kan bistå deg i å lage pedagogisk god digital undervisning.  

Ansvarlig er Petter Bjørbæk, ledet operativt av Rune Ersdal.