Ny Teams app

Microsoft rullet ut den nye Teams appen for Windows og Mac til alle på UiO den 2.januar. Den er også tilgjengelig i nettleserne Edge og Chrome. Støtte for andre nettlesere kommer senere i 2024.

Nye navn på Teams appen:

• Microsoft Teams classic for Windows 10 og Mac enheter.
  • Microsoft Teams classic (work or school) for Windows 11 enheter.

Noen relevante nyheter i den nye Teams appen:

• Den nye Teams appen er raskere, og bruker mindre av maskinens ressurser for å kjøre.
  • Forenklet brukergrensesnitt, med bla. bedre støtte for bruk av tastatur snarveier,  styring av varslinger, samt muligheten til å endre visning i kanaler til å vise nye meldinger øverst.
  • "Merk alt som lest” har kommet i Aktiviteter, og kommer snart i Chat og Kanaler.
  • "Presenter modus", så du kan se de andre møtedeltakerne mens du presenterer via delt skjerm i Teams møter.
  • Bedre samarbeid på tvers av tenants (som vi har B2B Direct Connet trust med), med mulighet til å være logget inn på flere tenants samtidig, som gir mer smidig samhandling med eksterne brukere.

Copilot in Teams er foreløpig ikke tilgjengelig på UiO, da dette krever egen lisens.

Publisert 18. jan. 2024 08:09 - Sist endret 18. jan. 2024 08:15