Undervisningsplan

Seminaragruppe 1: Fra feltarbeid til tekst - og tilbake igjen

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
14.09.2011O. A. Berkaak  Onsdag, kl 10:15-14:00, Seminarrom 210 i Eilert Sundt  Introduksjon. Å lese antropologi: utvikle blikk for oppbyggingen av en tekst. Fordeling av studentoppgaver, organisasjon av kurset.  Pensum: Blasco & Wardle: Intro + kap. 1, 2 og 3. 
28.09.2011O. A. Berkaak  Onsdag, kl 10:15-14:00, Seminarrom 210 i Eilert Sundt  Lese for å utfordre seg selv.  a) Studentpresentasjoner, b) pensumgjennomgang: Blasco & Wardle kap 4 – 8 
20.10.2011O. A. Berkaak  Torsdag, kl 10:15-14:00, Seminarrom 038 i Harriet Holters hus*  Kritisk lesning: å utfordre tekster  Merk: Annet seminarlokale

a) studentpresentasjoner b) pensumgjennomgang: Madden m/spesiell vekt på kap 6 – 9 

26.10.2011O. A. Berkaak  Onsdag, kl 10:15-14:00, Seminarrom 210 i Eilert Sundt  Lese-for-å-skrive: å utfordre empirien  Oppsummering 

Seminargruppe 2: Pierre Bourdieu: Teori og praksis

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
16.09.2011Marit Melhuus  Fredag kl. 10:15 -12:00, Seminarrom 013, Harriet Holters hus   Introduksjon; kursopplegg  Les første del av Ungkarsballet; se på evt tidligere pensum hvor Bourdieu inngår 
30.09.2011Marit Melhuus  Fredag kl. 10:15 -14:00, Seminarrom 013, Harriet Holters hus   Bourdieu på hjemmebane  • Studentpresentasjon

• Gjennomgang av Ungkarsballet

• Diskusjon 

14.10.2011Marit Melhuus  Fredag kl. 10:15 -14:00, Seminarrom 013, Harriet Holters hus  Bourdieus perspektiver anvendt av andre  • Studentpresentasjon

• Gjennomgang av Education and Identity in Rural France

• Diskusjon 

28.10.2011Marit Melhuus  Fredag kl. 10:15 -12:00, Seminarrom 013, Harriet Holters hus  Oppsummering, Blikk på Bourdieu  • Presentasjon av selvvalgt pensum

• Diskusjon 

Seminargruppe 3: Law, Justice, and the Human Economy

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
15.09.2011Susanne Brandtstädter  Torsdag, 10:15-14:00, Harriet Holters Hus, Seminarrom 138  Human Rights and Gender Violence  READ: Merry (2006) Human Rights and Gender Violence

NB! There will be no student presentation ’as usual’. Rather, after a short intro by me, each student will be asked to explain in two or three sentences what s/he found particularly relevant, interesting, puzzling etc. That will be followed by group work on the texts. The lesson will have a lunch break in the middle. 

29.09.2011Susanne Brandtstädter  Torsdag, 10:15-14:00, Harriet Holters Hus, Seminarrom 138  Law and Disorder in the Postcolony  READ: Commaroff and Commaroff (2007) Law and Disorder in the postcolony

Comments: See first session 

13.10.2011Susanne Brandtstädter  Torsdag, 10:15-14:00, Harriet Holters Hus, Seminarrom 138  The Human Economy  READ: Hart et al (2010) The Human Economy: A Citizen’s Guide.

Comments: See first session 

Publisert 9. juni 2011 14:08 - Sist endret 22. aug. 2011 17:40