Arbeidskrav og muntlig eksamen våren 2015

Arbeidskrav

Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent før du kan gå opp til avsluttende muntlig eksamen. Arbeidskravet består av 2 komponenter:

1) Skriftlig notat med utgangspunkt i ett av de oppgitte temaene under

Notatet skal være på 5 sider (7,5 sider hvis to studenter skriver sammen). Studentene kan velge mellom følgende tema til notatet:

1. Drøft forskjeller mellom kognitive og metakognitive læringsstrategier. Hvilke implikasjoner har disse perspektivene i praksis.
  2. Hvordan kan selvregulert læring utvikles gjennom undervisning.
  3. Gjør rede for hvordan gode læringsmiljø kan utvikles i praksis. Drøft de teoretiske implikasjonene.
  4. Gjør rede for minst to sentrale begreper i sosiokulturell teori og drøft deres relevans for læring og undervisning.

Notatet skal lastes opp i Fronter innen 20. mars, kl.12.00.

2) Plenumspresentasjon i gruppe

Hver gruppe blir tildelt et begrep som presenteres med Power Point i undervisningen. Se timeplanen for hvilke datoer som er satt av til studentpresentasjoner. Presentasjonen skal ha en varighet på 10 minutter. Alle presentasjonene skal inneholde følgende:

(a) Synonymer/relaterte begreper
(b) Forklaring og definisjon