Studentresponssystemer som Mentimeter er verktøy som kan brukes til å skape engasjement og aktivitet i undervisningen. Mentimeter har fått ny aktualitet nå når mange underviser digitalt og ser etter nye måter å engasjere studenter i digitale undervisningsrom.
I dette seminaret spør vi: Er studentresponssystemer bare litt "morsomt krydder" i undervisningen uten faglig forankring? Hvordan kan vi bruke studentresponssystemer på en måte støtter opp om studenters læring? Og hvordan kan vi formulere gode spørsmål som utfordrer studentene i møte med fagstoffet?
I dette webinaret vil Helge Strømsø fra LINK/Institutt for pedagogikk holde et innlegg om hva som er viktig å tenke på for at studentresponssystemer skal støtte opp om læring. Deretter vil Harald Thidemann Johansen fra Farmasøytisk Institutt (MN) presentere hvordan han har brukt Mentimeter i sin egen undervisning.
Etter innleggene vil det åpnes opp for spørsmål og diskusjon rundt problemstillinger som berøres i innleggene, og alle er hjertelig velkommen til å delta i samtalen.