Mjelde ny fakultetsdirektør

Universitetsstyret vedtok 6. februar 2024 å tilby Eva Helene Mjelde stillingen som fakultetsdirektør ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet ved Universitetet i Oslo.

Portrettfoto av Eva Helene Mjelde

Foto: UiO

Mjelde er i dag ansatt som assisterende fakultetsdirektør på Det matematisk-naturvitenskapelige fakultetet.

Hun har erfaring fra flere lederstillinger ved ulike enheter og fakulteter på UiO. Hun er utdannet cand polit i psykologi fra NTNU, har ulike lederkurs og har gjennomført UiOs endringsledelsesprogram. Hun har også erfaring fra konsulentvirksomhet.

- Mjelde kjenner UiO svært godt gjennom diverse lederstillinger ved ulike enheter og fakulteter, hun er god til å samarbeide og har opparbeidet seg et solid nettverk ved UiO. Det matematisk-naturvitenskapelige fakultetet er det største på UiO med en kompleks og omfattende forskning og utdanningsvirksomhet. Mjelde har i rollen som assisterende fakultetsdirektør opparbeidet seg en god forståelse for virksomheten og samfunnsoppdraget og jeg er trygg på at hun vil virke godt i samspill med dekan, øvrig ledelse på fakultetet og i samspill med andre fakulteter, sier universitetsdirektør Arne Benjaminsen ved Universitetet i Oslo.

Mjelde tiltrer etter nærmere avtale når fakultetsdirektør Jo Døhl trer ut av stillingen.

Publisert 6. feb. 2024 11:36 - Sist endret 6. feb. 2024 11:36