Hylland og Wig: En positiv samtale om rus

Møt Fanny Duckert og Finn Skårderud i en sober prat om rus i dagens samfunn.

Collage med bilder av Thomas Hylland Eriksen og Ståle Wig på oransje og hvit bakgrunn

Foto: UiO

Alle vet at rus er farlig, men la oss innrømme at det – rus har også flere gledelige sider. Hylland og Wig inviterer til en positiv (og sober!) samtale om rus i dagens samfunn.

Kveldens gjester har på hver sin måte erfaring med folks forhold til rus.

Fanny Duckert har behandlet mennesker med alkoholproblemer i en årrekke. Hun har forsket på folks livsvaner og rusbruk, og skrevet boken «Bare et glass til» (2022).

Psykiater og forfatter Finn Skårderud har skrevet om psykisk helse, og er ekspert på spiseforstyrrelser.

Hylland og Wig

Thomas Hylland Eriksen og Ståle Wig inviterer til opplysende og forunderlige samtaler som får deg til å stille spørsmål ved verden slik du trodde den var.

Thomas Hylland Eriksen er professor i sosialantropologi, og har fått flere priser for sin forskning og formidling. Ståle Wig er postdoktor i sosialantropologi, skribent og forfatter.

I podcastserien Hylland og Wig møtes de to interessante hodene til små samtaler om store spørsmål. Denne kvelden blir det altså live-pod: Varm gjerne opp med å lytte til noen tidligere episoder!

Praktisk informasjon

Dørene åpner 18.30, live-pod starter ca. 19.10.

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men krever påmelding på forhånd.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på db-sentrum@admin.uio.no.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Høstens program for Domus Bibliotheca ligger også på nett.

Publisert 24. juni 2022 14:08 - Sist endret 20. sep. 2023 05:32