English version of this page

Retningslinjer for kampanjer

I kampanjer er det rom for å utvikle egne konsepter som sikrer god effekt og oppmerksomhet – innenfor rammene av den grafiske profilen.

Med "kampanjer" mener vi markedsaktiviteter som pågår i en kortere periode, typisk på tvers av flere kanaler. Aktivitetene har et overordnet budskap og et felles mål, som for eksempel studentrekruttering eller promotering av store arrangementer. 

Kampanjeaktiviteter kan kreve et eget distinkt uttrykk eller konsept, spisset mot gitte målgrupper. Dette kan fint utvikles innenfor rammene av designmanualen, i tråd med retningslinjene beskrevet under.

Rekrutteringskampanjer

UiO gjennomfører studentrekrutteringskampanjer hvert år. Kampanjene skal ha en tydelig rød tråd og bidrar til å gi et distinkt og enhetlig bilde av UiO.

For å sikre at UiO blir en tydelig avsender i kampanjen skal:

Eksempler

Eksempler på SoMe-poster i rekrutteringskampanje. Kampanjen bruker UiOs farger og fonter, og skaper særpreg og gjenkjenning gjennom fargekombinasjonene og det typografiske oppsettet.

Andre kampanjer

I tillegg til rekrutteringskampanjene, kan for eksempel promotering av større arrangementer og arrangementsrekker krevet et eget, spisset konsept.

I disse tilfellene kan du: 

  • ta nye bilder i henhold til designmanualens fotobrief.
  • få utviklet infografikk, illustrasjoner eller bildegrafikk som f.eks. kan brukes i poster på sosiale medier og publiseres på nettsidene som bilder. 

Også her skal alt materiale være i henhold til UiOs designprofil, inkludert farger og fonter.

Elementene i UiOs designprofil

Ønsker du en enkel oppsummering av hovedprinsippene i profilen vår?

Publisert 7. jan. 2022 14:43 - Sist endret 16. apr. 2023 19:49