Pensum/læringskrav

Baker, C. (2011). Foundations of bilingual education and bilingualism. 5th edition. Canada: Multilingual Matters. Chapter 1. Bilingualism: Definitions and distinctions (s.1-16), Chapter 5. The early development of bilingualism (s. 85-108). 39 sider.

 

Brooks, P. J., & Kempe, V. (2012). Language development. Great Britain, BPS Blackwell. (s 1-212). 212 sider.

 

Bråten (red.) (2007). Leseforståelse. Norge,: Cappelen. (Kap. 1-7, 10-11). 231 sider.

 

Heath, S. B. (1982). What no bedtime story means: Narrative skills at home and school. Language in Society, 11(01), 49–76. 33 sider. Elektronisk tilgjengelig.

 

Hvistendahl, R. (red.) (2009). Flerspråklighet i skolen. Oslo: Universitetsforlaget. (Kapittel 2. Flerspråklighet i teori og praksis (s. 31-59), kapittel 4. Elever fra språklige minoriteter i norsk skole (s. 69-92). 39 sider.

 

Totalt 554 sider.

 


Det kan dessverre forekomme feil og mangler i pensumlisten. Ved endringer vil dette bli bekjentgjort på emnesiden.


 

Oppdatert november 2014

Publisert 12. nov. 2014 11:37 - Sist endret 29. jan. 2015 15:21