UNIVERSITETET I OSLO
Pedagogisk forskningsinstitutt
BACHELOR I PEDAGOGIKK
STUDIEÅRET 2010
Oppdatert november 2009
Nyttig informasjon om studielitteratur
PED 2140 - HVORDAN MENNESKER LÆRER
Det kan dessverre forekomme feil og mangler i pensumlisten. Ved endringer vil dette bli bekjentgjort på emnesiden.
Bransford, J. D., Brown, A. L. & Cocking, R. R. (Eds.): How people learn: Brain, mind, experience, and school, 2000. Washington, DC: National Academy Press. Hele boken (283 s.). Gratis fra ebrary hvis du er logget inn på UiO eller via. VPN.. Fulltekst.
Bråten, I. (red.): Læring i sosialt, kognitivt og sosialt-kognitivt perspektiv, 2002. Oslo: Cappelen Akademisk Forlag. Hele boken (230 s.).
Säljö, R.: Læring i praksis: Et sosiokulturelt perspektiv, 2001. Oslo: Cappelen Akademisk Forlag. Hele boken (244 s.).
Til sammen 757 sider.
Antall studenter: 30