Pensum/læringskrav

UNIVERSITETET I OSLO

Pedagogisk forskningsinstitutt

BACHELOR I PEDAGOGIKK

STUDIEÅRET 2010

Oppdatert november 2009

Nyttig informasjon om studielitteratur

PED 2140 - HVORDAN MENNESKER LÆRER

Det kan dessverre forekomme feil og mangler i pensumlisten. Ved endringer vil dette bli bekjentgjort på emnesiden.

Bransford, J. D., Brown, A. L. & Cocking, R. R. (Eds.): How people learn: Brain, mind, experience, and school, 2000. Washington, DC: National Academy Press. Hele boken (283 s.). Gratis fra ebrary hvis du er logget inn på UiO eller via. VPN.. Fulltekst.

Bråten, I. (red.): Læring i sosialt, kognitivt og sosialt-kognitivt perspektiv, 2002. Oslo: Cappelen Akademisk Forlag. Hele boken (230 s.).

Säljö, R.: Læring i praksis: Et sosiokulturelt perspektiv, 2001. Oslo: Cappelen Akademisk Forlag. Hele boken (244 s.).

Til sammen 757 sider.

Antall studenter: 30

Publisert 13. okt. 2009 16:24 - Sist endret 21. jan. 2010 17:50