Pensum/læringskrav

Oppdatert november 2017

 

Aamotsbakken, B. ( 2007 ). Pedagogiske intertekster. Intertekstualitet som teoretisk og praktisk begrep. I: Susanne V. Knudsen og Dagrun Skjelbred (red): Tekst i vekst:  teoretiske, historiske og analytiske perspektiver på pedagogiske tekster. Oslo: Novus forlag. S. 29-47. (18 sider) (X)

Becta (2007). Quality principles for digital learning Resources. (18 sider) Tilgjengelig online her

Facer, K., Joiner, R., Stanton, D., Reid, J., Hull, R., & Kirk, D. (2004). Savannah: Mobile gaming and learning? Journal of Computer Assisted Learning, 20(6), s. 399- 409. (10 sider) Tilgjengelig online her

Jewitt, C. (2003). Re-thinking Assessment: Multimodality, literacy and computer-mediated learning. Assessment in Education: Principles, Policy and Practice. 10(1), s. 83-102. (20 sider) Tilgjengelig online her

Laurillard, D. (2002). Rethinking university teaching. 2nd edition. London: Routledge/Falmer. S. 81-180. (100 sider)

Mercer, N., Hennessy, S. & Warwick, P. (2010). Using interactive whiteboards to orchestrate classrom dialogue. Technology, Pedagogy and Education, 19(2), s. 195-209. (15 sider) Tilgjengelig online her

OECD (2009). OECD STUDY ON DIGITAL LEARNING RESOURCES AS SYSTEMIC INNOVATION. COUNTRY CASE STUDY REPORT ON NORWAY (20 sider).

Sandvik, M. (2009). Digitale læringsressurser – nye tekster, arbeidsmåter og muligheter. I: Svein Østerud (red.): Enter – veien mot en IKT-didaktikk. Oslo: Gyldendal Akademisk Forlag. S. 132-153. (21 sider) (XXX)

Selander, S. Åkerfeldt, A. & Engström (2007). Resurser för lärande i en digital miljö – om ’Learning Design Sequences”. I: Susanne V. Knudsen og Dagrun Skjelbred (red): Tekst i vekst: teoretiske, historiske og analytiske perspektiver på pedagogiske tekster. Oslo: Novus forlag. S. 11-28. (17 sider) (X)

Senter for IKT i utdanningen: Kvalitetskriterier for digitale læringsressurser. (14 sider) Tilgjengelig online her

Säljö, R. (2010). Digital tools and challenges to institutional traditions of learning: technologies, social memory and the performative nature of learning. Journal of Computer Assisted Learning, 26(1), s. 53-64. (11 sider) Tilgjengelig online her

Silseth, K. & Gilje, Ø. (2017). Multimodal composition and assesment: A sociocultural perspective. Assesment in Education: Principles, Policy & Practice. S. 1-17. (17 sider)
Tilgjengelig online her

Østerud, S., Skogseth, E. G. og Bliksrud, M. (2009 ). Læring med det romlige publiseringsverktøyet MEMOZ. I: Svein Østerud (red.): Enter – veien mot en IKT-didaktikk. Oslo: Gyldendal Akademisk Forlag. S. 69-94. (25 sider) (XXX)

Øzerk, Kamil (2001). Skolereformens barnebarn: Lærebøker og deres tekster - en spesiell utfordring for minoriteters skolebaserte læring. I: Christian Beck & Anton Hoëm (red): Samfunnsrettet pedagogikk – nå. Vallset: Opplandske forlag. S. 249-277. (27 sider) (XX)

I tillegg er det ca 20 sider offentlige dokumenter / nettside dokumenter- blir opplyst ved semesterstart.

Totalt: 333 sider + ca 20 sider offentlige dokumenter

(X): I samme bok

(XXX): I samme bok

 

Publisert 21. nov. 2017 12:32 - Sist endret 27. nov. 2017 09:46