Obligatoriske arbeidskrav UTVIT1100 Vår 2017
Studenter i selvstudiumsvarianten kan velge mellom oppgave A, B eller C under hvert område. (merk: kun det ene området har oppgave C)
Studenter i seminarvarianten vil få tildelt hvilke oppgaver som skal besvares under hvert område. Tildelingen vil skje i første seminaruke.
ARBEIDSKRAV |
|
INNLEVERINGSFRISTER SEMINARVARIANTEN |
INNLEVERINGSFRISTER SELVSTUDIUMSVARIANTEN |
||
|
A: Læring Gjør kort rede for begrepet læring. Drøft deretter tre teoretiske syn på hvordan vi lærer. B: Utvikling Gjør kort rede for begrepet utvikling. Drøft deretter tre teoretiske perspektiver på barns utvikling.
|
19 feb: levere utkast 26 feb: tilb.meld fra veileder 05 mar: endelig innlevering 12 mar: godkjenning fra veileder
|
05 mar: endelig innlevering 12 mar: godkjenning fra veileder
|
||
|
A: Undervisning Gjør rede for den didaktiske relasjonsmodellen. Drøft hvordan man ved hjelp av denne modellen kan legge til rette for tilpasset opplæring. B: Opplæring Gjør rede for Goodlads fem læreplannivåer. Drøft i lys av disse utfordringer med å implementere den formelle læreplanen. C: Danning Gjør rede for Klafkis danningsbegrep. Drøft hvordan dette kan være relevant i dagens skole.
|
|
02 apr: endelig innlevering 09 apr: godkjenning fra veileder |
||
|
A: Sosialisering Gjør rede for begrepet sosialisering. Drøft utfordringer det flerkulturelle samfunnet gir skolen som sosialiseringsagent. B: Oppdragelse Gjør rede for begrepet oppdragelse. Drøft utfordringer den digitale hverdagen i dag gir foreldre og andre med oppdragelsesansvar.
|
|
07 mai: endelig innlevering 14 mai: godkjenning fra veileder |