"Resette" profiladministrerte innstillinger

Av og til kan den klassiske "turn of, turn on" eller "deinnstaller , reinnstaller" strategien fungere på problemer man ikke helt finner noen forklaring på. Men, på maskiner som er administrert med profiler kan ikke bruker fjerne mailkonto, eller endre innstillinger uten videre. Derfor har vi noen verktøy som kan hjelpe i situasjoner dette kan være greit. Det er ikke noe vidunderkur mot alt, men det kan hjelpe noen i enkelte tilfeller. 

Alle Macer, iOS dingser og Android telefoner har programvare Intelligent HUB installert. Dette er en agentprogramvare som sørger for at enheten snakker med driftstjenerne våre. I tillegg den leverer programvare som UiO har gjort tilgjengelig for brukere, den gir informasjon og lenker til supportressurser, og den gir mulighet for brukere til å selv reinnstallere profiler på enhetene sine. 

Man finner også tilsvarende mulighet i nettportalen "https://mobil.uio.no/mydevice"

For å reinnstallere en profil i Intelligent HUB (Mac, iOS, Android): 

  • Åpne Intelligent HUB, og klikk på "Support". 
  • På oversikten over enhetene dine, velg den du ønsker å installere profil på. 
  • Skroll nedover på siden, så finner du profilen du ønsker å reinstallere. 
    (Mailprofilen heter OS X Exchange konto, iOS Exchange etc) 
Emneord: resette mail, resette profil
Publisert 7. mars 2023 12:08 - Sist endret 7. mars 2023 12:11