Rapporter

Du kan hente ut en rapport over samtalestatistikk på Køer. 

Slik henter du ut en rapport:

  1. Logg deg inn i ukomm fra https://voip1-mgmt1.uio.no/ukomm/index.php
  2. Klikk på "Køer"
  3. Velg køen du skal ta ut rapport for ved "Du administrerer"


Nytt er "Rapporter"

Her kan dere få en oversikt over telefontrafikken inntil tre måneder tilbake i tid.
(Datatilsynet tillater ikke at vi lagrer trafikkdata for lenger tid enn tre måneder)
OBS: Fungerer ikke i Windows Internet Explorer. Bruk Firefox eller Chrome.

  1. Klikk på "Rapporter"
  2. Velg "Fra dato" og "Til dato" (maks tre måneder tilbake i tid)
  3. Velg om du ønsker enkel eller detaljert rapport
  4. Klikk på "Hent rapport". Du kan velge å lagre eller åpne filen i Excel

Excel-filen viser samtaledata for:

  • Per måned: Hvis du har valgt et tidsrom på en måned eller mer.
  • Per dag: Hver eneste dag i tidsrommet du har valgt. Dager uten telefontrafikk vises ikke.
  • Per time: (Juster kolonnen "Dato" litt bredere, så du ser klokkeslett) Du ser nå samtalestatistikk time for time.
  • Per ukedag: Viser antall anrop for alle mandager i valgt periode. Og tirsdager/onsdager/osv.

Enkel rapport viser:

  • Antall innkommende samtaler
  • Antall besvarte samtaler
  • Antall ubesvarte samtaler


Detaljert rapport viser:

  • Antall innkommende samtaler  
  • Antall besvarte samtaler  
  • Antall ubesvarte samtaler  
  • Total samtaletid  
  • Lengste samtale  
  • Korteste samtale  
  • Median samtaletid  
  • Gjennomsnitt samtaletid  
  • Total ventetid besvarte samtaler  
  • Lengste ventetid besvarte samtaler  
  • Korteste ventetid besvarte samtaler  
  • Median ventetid besvarte samtaler  
  • Gjennomsnitt ventetid besvarte samtaler  
  • Total ventetid ubesvarte samtaler  
  • Lengste ventetid ubesvarte samtaler  
  • Korteste ventetid ubesvarte samtaler  
  • Median ventetid ubesvarte samtaler  
  • Gjennomsnitt ventetid ubesvarte samtaler


Det kan være interessant å følge med på hvor mange telefonsamtaler man mottar og til hvilken tid.
Og i tillegg se ubesvarte anrop, hvor lenge samtalene varer og mye annet.
For køer med stor telefontrafikk kan dette være et nyttig verktøy for å ha riktig bemanning.

 

Publisert 6. nov. 2017 13:22 - Sist endret 6. nov. 2017 14:17