Slik henter du ut en rapport:
- Logg deg inn i ukomm fra https://voip1-mgmt1.uio.no/ukomm/index.php
- Klikk på "Køer"
- Velg køen du skal ta ut rapport for ved "Du administrerer"
Nytt er "Rapporter"
Her kan dere få en oversikt over telefontrafikken inntil tre måneder tilbake i tid.
(Datatilsynet tillater ikke at vi lagrer trafikkdata for lenger tid enn tre måneder)
OBS: Fungerer ikke i Windows Internet Explorer. Bruk Firefox eller Chrome.
- Klikk på "Rapporter"
- Velg "Fra dato" og "Til dato" (maks tre måneder tilbake i tid)
- Velg om du ønsker enkel eller detaljert rapport
- Klikk på "Hent rapport". Du kan velge å lagre eller åpne filen i Excel
Excel-filen viser samtaledata for:
- Per måned: Hvis du har valgt et tidsrom på en måned eller mer.
- Per dag: Hver eneste dag i tidsrommet du har valgt. Dager uten telefontrafikk vises ikke.
- Per time: (Juster kolonnen "Dato" litt bredere, så du ser klokkeslett) Du ser nå samtalestatistikk time for time.
- Per ukedag: Viser antall anrop for alle mandager i valgt periode. Og tirsdager/onsdager/osv.
Enkel rapport viser:
- Antall innkommende samtaler
- Antall besvarte samtaler
- Antall ubesvarte samtaler
Detaljert rapport viser:
- Antall innkommende samtaler
- Antall besvarte samtaler
- Antall ubesvarte samtaler
- Total samtaletid
- Lengste samtale
- Korteste samtale
- Median samtaletid
- Gjennomsnitt samtaletid
- Total ventetid besvarte samtaler
- Lengste ventetid besvarte samtaler
- Korteste ventetid besvarte samtaler
- Median ventetid besvarte samtaler
- Gjennomsnitt ventetid besvarte samtaler
- Total ventetid ubesvarte samtaler
- Lengste ventetid ubesvarte samtaler
- Korteste ventetid ubesvarte samtaler
- Median ventetid ubesvarte samtaler
- Gjennomsnitt ventetid ubesvarte samtaler
Det kan være interessant å følge med på hvor mange telefonsamtaler man mottar og til hvilken tid.
Og i tillegg se ubesvarte anrop, hvor lenge samtalene varer og mye annet.
For køer med stor telefontrafikk kan dette være et nyttig verktøy for å ha riktig bemanning.