Ny bibliotekdirektør på UB

I styremøtet 8.februar 2022 vedtok Universitetsstyret å tilby Randi Halveg Iversby stillingen som bibliotekdirektør ved Universitetsbiblioteket.

Bilde av ny biblioteksdirektør
Foto: UB

Iversby har utdanning fra Statens bibliotekhøgskole, 1988 og Master of Management fra Handelshøyskolen BI, 2019. Hun har jobbet ved UiO i flere år, og har 12 års erfaring som leder for Juridisk bibliotek. Fra 2020 har hun vært i rollen som assisterende bibliotekdirektør ved Universitetsbiblioteket, frem til hun i oktober 2021 gikk over som fungerende bibliotekdirektør.

–Universitetsbibliotekets tjenester skal understøtte forsking og utdanning ved Universitetet i Oslo, og vi vet at dette verdsettes av studenter og ansatte. Universitetsbiblioteket forvalter en stor arv, men må også være fremtidsrettet. Vi står foran store utfordringer innen utvikling av åpen forskning og digitalisering og vi ser fram til å samarbeide med Iversby om disse viktigste oppgavene, sier universitetsdirektør Arne Benjaminsen ved Universitetet i Oslo.

Publisert 8. feb. 2022 11:39 - Sist endret 8. feb. 2022 21:30