Ekeli ny fakultetsdirektør

Universitetsstyret vedtok 14. mai 2024 å tilby Hanna Ekeli stillingen som fakultetsdirektør ved Det medisinske fakultet ved Universitetet i Oslo.

Hanna Ekeli blir ny fakultetsdirektør ved Det medisinske fakultet. Foto: Privat

Hun er i dag ansatt som studiedirektør ved universitetet, og har vært avdelingsdirektør i Fellesadministrasjonen siden september 2015.

Ekeli har nær 29 års erfaring fra UiO og har jobbet på institutt, fakultet og sentralt nivå. Hun har hatt flere lederstillinger ved ulike enheter. Blant annet har hun vært seksjonssjef ved studieseksjonen på Det utdanningsvitenskapelige fakultet, samt administrasjonssjef ved studieavdelingen og avdeling for fagstøtte sentralt ved universitetet. Ekeli hadde det administrative ansvaret for opprettelsen av lektorprogrammet i 2003.

Hun har bidratt på flere nasjonale samarbeidsarenaer og ledet flere styringsgrupper for administrative prosjekter, særlig i samarbeid med Universitetet i Bergen, NTNU og UiT, Norges arktiske universitet. Blant annet har hun ledet styringsgruppe for Nasjonal samordning av masteropptak.

Ekeli er utdannet cand.polit. i pedagogikk fra UiO.

– Hanna Ekeli kjenner UiO veldig godt og har opparbeidet seg et solid nettverk på ulike nivåer av organisasjonen. Hun er god til å samarbeide og har en svært god forståelse av universitetets samfunnsoppdrag. Jeg er sikker på at hun kommer til å virke i konstruktivt samspill med dekan, øvrig ledelse på Det medisinske fakultet, andre fakulteter og UiO sentralt, sier universitetsdirektør Arne Benjaminsen.

Ekeli tiltrer en gang etter sommeren.

Publisert 14. mai 2024 12:20 - Sist endret 14. mai 2024 12:20