English version of this page

UiO og OsloMet samles før Pride-paraden 2024

Universitetet i Oslo og OsloMet inviterer alle studenter og ansatte til å feire mangfold, inkludering og kjærlighet ved å bli med oss i årets Pride-parade, hvor vi går under parolen «Fryktløs kunnskap».

En stor gjeng av mennesker samlet utenfor Tøyen hovedgård med parolen "Fryktløs kunnskap"

Foto: UiO

Vi samles på Tøyen Hovedgård i Botanisk hage kl. 10.30 før vi går samlet ned til vår plass i paraden. På Tøyen blir det musikk fra Bjørneblæs, kaffe og god stemning. Det vil være appeller fra ledelsen og studenter fra UiO og OsloMet. Klær etter vær.

Vi deler ut Pride-t-skjorter som dere kan pynte dere med i paraden.

Ca. kl. 11.30 går vi samlet ned til Grønlandsleiret, for paraden.

Vi håper så mange som mulig vil være med å feire kjærligheten med oss!

Praktisk informasjon

UiO og OsloMet har forberedt, i samarbeid med fagfolk, trygge rammer for arrangementet i Botanisk hage og på ruten ned til Grønlandsleiret.

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Vi setter likevel pris på om du melder deg på i forkant, så vi får en liten oversikt over hvor mange som kommer.

Gå til påmelding

Oppmøte er på Tøyen hovedgård i Botanisk hage. Vi skilter så det skal være lett å finne frem. Noen av oss vil stå i refleksvest og vise vei, og vil også kunne svare på andre spørsmål dere måtte ha.

Utdeling av T-skjorter

T-skjorter til paraden kan hentes i 5. etasje på Lucy Smiths hus 18. eller 25. juni, mellom 10.00 og 12.00 begge dager.

Mer om Pride på UiO

Publisert 31. mai 2023 13:57 - Sist endret 4. juni 2024 11:35