Nettskjema Spørreskjemaer, påmeldinger og bestillinger
Torill Rørtveit Logg ut

Rapport - periodisk emneevaluering Institutt for biovitenskap

Åpent for besvarelser?

Skjemaet er åpent
Avansert

Sist endret

30. april 2013 13.20 av Kyrre Grøtan

Endre tittel


Avbryt

Rapport - periodisk emneevaluering Institutt for biovitenskap - ref. nr. 680536

Navn

E-postadresse

  • trond.berg@ibv.uio.no

Generelt

  • Ditt navn 

    • Trond Berg

  • Epostadresse 

    • trond.berg@ibv.uio.no

  • Emnekode 

    • MBV 4320

  • Semester 

    • Vår

  • År 

    • 2013

Emnebeskrivelsen

Stemmer emnebeskrivelsen overens med innholdet i emnet?
Er de emnene som emnet oppgis å bygge på korrekte?
Er det noe tema som du har bygd på i din undervisning og som du har oppdaget ikke har vært dekket av tidligere emner?
Er det noen emner som du har bygget på som ikke står oppgitt?

  • Skriv dine vurderinger av emnebeskrivelsen her. Legg spesielt vekt på endringsbehov. 

    • Emnebeskrivelsen burde i enda større grad begrunne valget av pensum (utvalgte originalartikler). Studentene har tidligere hatt to kurser i cellebiologi. I dette kurset ønsker vi en fordypning ut over lærebokstadiet (i utvalgte emner).

Det reelle faglige innholdet i emnet

Innholdets relevans og nivå sett i sammenheng med lærebok og tidligere og påfølgende emner.

  • Skriv dine vurderinger av emnets reelle faglige innhold her. Legg spesielt vekt på endringsbehov. 

    • Fagets reelle faglige innhold er utvalgte i emner cellefysiologi, spesielt emner som gir faglig innsikt i forskning som foregår ved IBV. Pensum er utvalgte artikler, publisert i internasjonale tidsskrifter. Endringsbehov: Antallet emner burde reduseres og burde i enda større grad vektlegge/reflektere den aktuelle forskning som foregår ved instituttet

Undervisning og vurderingsformer

Egner undervisningens form seg til å formidle innholdet i emnet?
Fungerer eksamensoppgaver/vurderingsform i forhold til læringsmål, undervisningsform og pensum?

  • Skriv dine vurderinger av emnets undervisning og vurderingsformer her. Legg spesielt vekt på endringsbehov. 

    • Undervisningsform er forelesninger og seminarer ledet av foreleserne i de ulike emner som tas opp. Noen få forelesninger har vært for overlesset med infomasjon og har dessuten vært lagt fram på en litt uklar måte. Det burde legges mer arbeid i å formulere gode spørsmål til seminarene og antallet seminarer kunne øke litt.

Endringer

  • Er det gjort endringer siden forrige periodiske evaluering? 

    • Arbeidsbyrden for studentene er noe redusert.

Til slutt:

  • Har du andre ting å tilføye, skriv dem her 

    • Jeg vil understreke at kurset skal prøve å gi studentene innsikt i det som skjer i forskningsfronten i cellefysiologi. Dette faget utvikler seg meget raskt og MS og PhD-studenter bør være orientert om det som skjer, særlig i emner som er aktuelle på IBV.