Pensum/læringskrav

Relasjonskompetanse

Hill, C. (2002). Helping skills: Facilitating exploration, insight, and action:. Washington, DC: American Psychological Association Følgende kapitler: Kapittel 7, 8 og 9 ca. 50 sider (Utsolgt fra forlaget, kontakt Rønnestad for nærmere informasjon)

Følgende kapitler fra Rønnestad, M. H. & Lippe, A.v.d. (2002). Det kliniske intervjuet. Oslo: Gyldendal Akademisk:

Kap. 1 Rønnestad, M. H. & Lippe, A.v.d. Forskningens bidrag til kunnskap om psykoterapi. Ss. 23-43 21 sider

Kap. 5. Gullestad, S. & Killingmo, B. Dialogen bak dialogen Ss. 123-147 25 sider

Kap. 6. Havik, O. Planlegging av korttids dynamisk psykoterapi- Noen hovedprinsipper. Ss. 148-166 19 sider

Kap. 9. Hem, L. & Fog, J. Det kliniske interview og person vrderinger: Eksistenspsykologiske overvejelser Ss. 220 -250 31 sider

Kap.10. Hoffart, A. Det kliniske intervjuet fra et kognitivt perspektiv. Ss. 253-268 25 sider

Kap. 11. Reichelt, S. De mange mulige samtalene Ss. 269-290 22 sider

Kap. 12. Guldbrandsen, W. & Tjersland, O. A. Det kliniske intervjuet med par fra et systemisk perspektiv 294-312 19 sider

Kap. 26. Lippe, A.v.d. & Rønnestad, M. H. En oppsummering Ss. 611-638 28 sider

Sum pensum ca. 240 sider

Internpraksis

Hartmann, E., Grønnerød, C., Krog, D., Vanem, P.-C., & Høstmark Nielsen, G. (2003). Innføring i Rorschach-metodikk. Oslo: Cappelen Akademisk Forlag.

Havik, O. E. (2003). MMPI-2. Kartlegging av psykopatologi og personlighet. Oslo: Universitetsforlaget.

Publisert 23. okt. 2008 18:04 - Sist endret 12. des. 2008 12:02