Outlook - Problemer med å reservere møterom

Noen brukere opplever problemer med å reservere, «booke», møterom i Outlook. Problemet består i at man får en feilmelding når man trykker på «Rooms...»-knappen inne i en møteinnkalling.

Vi jobber med å finne årsaken til problemet, men man skal kunne omgå problemet på følgende måter:

  1. Klikk OK på feilmelding, og velg "Global Address List" i feltet "Address book". Dette fungerer for noen.
  2. Klikk OK på feilmelding, og velg "More columns", i stedet for "Name only" som er default.
  3. Bruk «Room Finder». Om denne ikke vises inne i møteinnkallingen, gå til «Meeting»-fanen og trykke på «Room Finder»-knappen. Velg deretter en passende romliste.
  4. Inviter rommet som en vanlig deltaker, klikk på "To" / "Til" for å søke det opp slik du kan søke opp personer.
  5. Bruk webmail-tjenesten mail.uio.no.

mvh Gruppe for drift av meldingstjenester

 

Publisert 26. sep. 2018 12:37 - Sist endret 28. sep. 2018 15:45