[LØST] Problemer med å hente ut data fra Felles studentsystem til Mine studier og timeplaner på uio.no

See English version below.

På grunn av ustabilitet i tjenesten som leverer data fra Felles studentsystem (FS) opplever vi problemer med å vise frem beskjeder, timeplaner, studieprogram og emner i Mine studier. Prøv å laste nettsiden på nytt om du støter på problemer.

Dersom du har behov for å finne frem til en ressurs i timeplanen til emnet, kan du i mellomtiden finne denne ved å søke frem emnet på uio.no, gå til semestersidene og derfra til timeplanen til emnet hvor du også finner ressursene opplenket. Her også kan det være nødvendig å laste siden på nytt for å få opp innholdet.

Ustabiliteten rammer også timeplaner til emner på uio.no som har adgangsbegrensede zoom-lenker. Det er lagt ut en fiks 15. juni som gjør at timeplanen med ressurser blir vist frem, men zoom-lenker vil ikke vises hvis man ikke får svar fra FS web service.

Vi beklager ulempene dette medfører.

English: Due to instability in the Felles studentsystem (FS) web service, there are periodically problems retrieving messages, schedule, program and course info in My studies. Try to refresh the webpage if this problem occours.

If you need to retrieve specific course resources, you can also go to uio.no, find your course, go to the semester page and find the course schedule and resources there. Please refresh the webpage if the schedule is empty.

This problem also affects course schedules on uio.no where there are restricted zoom-urls. There has been implemented a fix for this where schedules will be available, but the zoom urls will not be available if FS web service is not responding.

We apologize for the inconvenience.

Publisert 9. juni 2021 14:43 - Sist endret 21. juni 2021 09:40