Meny

En meny er en velkomstjeneste som gir innringer mulighet til å selv velge mellom flere taster for å komme dit man ønsker.

Hvordan virker menyen?

Telefontjenesten administrerer menyer. Kontakt telefontjenesten dersom du:

  • skal endre en meny
  • trenger å vite meny-ID
  • trenger pin-kode til menyen

De som ringer en meny vil høre en rekke tastevalg man kan velge for å komme dit man ønsker. Man kan legge inn tastevalg mellom 1 til 9 og dersom det er ingen respons. Menymeldingen må man lese inn selv, sammen med tastevalget som er lagt inn.

"Ingen respons" aktiveres om tast ikke blir valgt.

Bestille meny

Eksempel

En menymelding kan høres slik ut:

­"Velkommen til Universitetet i Oslo. Press 1 for English menu. Tast 2 for Knutepunktet, eller vent på svar."

Tastevalg mellom 1 og 9 kan brukes til å ringe et telefonnummer, ringe en kø eller gå til en annen meny.

Lese inn menymelding

  1. Ring 43020
  2. Tast inn meny-ID – seks siffer
  3. Tast inn pin-kode – fire siffer
  4. Tast 1 for å lese inn ny melding
  5. Tast # for å avslutte innlesing
    • Tast 2 for å høre innlest melding
    • Tast 3 for å lese inn på nytt
  6. Tast 1 for å godkjenne meldingen

NB! Om du blir bedt om å taste inn kønummer kan du ignorere det.

Publisert 6. feb. 2017 12:51