Support for Ahus: |
Support for OUS: |
Om tjenesten - IKT i forskning |
Formålet med tjenesten er å gi ansatte ved sykehusene - særlig forskere - tilgang til samhandlingstjenester over internett. Tjenesten inkluderer:
Bestille tjenesten - hvordan går jeg frem? |
Oppsett IT-utstyr |
Maskinen leveres ferdig installert med UiO-oppsett fra Sykehuspartner. For pålogging og konfigurasjon - vennligst se veiledning under oppsett. Har du bestilt dockingstasjon - slik kobler du den opp. |
Brukernavn og passord |
Selvbetjening: Gå til UiOs passordtjeneste for å hente brukernavn og/eller få nytt passord. Få tilsendt pinkode på SMS (mobilnummer må være registrert) eller logg inn via ID-porten. Personlig oppmøte: Du kan få skrevet ut nytt passord ved oppmøte på kontoret til Lokal-IT. Husk gyldig legitimasjon.
|
E-post og kalender |
|
Videresending av e-post |
Hvis du ønsker å videresende UiO e-post til din Ahus eller OUS e-post adresse:
Av sikkerhetsmessige årsaker er det ikke anbefalt å sette opp automatisk videresending. NB! Det er forbudt for alle ansatte ved UiO å aktivere automatisk videresending av e-post til eksterne e-postadresser! |
Lagringsområder |
Hvor kan man lagre data? |
Trådløst nettverk |
Oppkobling av trådløst UiO nett (Eduroam) |
Programvare |
Hvilke programmer er inkludert og hva kan bestilles ekstra? |
Utskrift |
Hvordan skrive ut? |
Ekstrautstyr |
Hva kan bestilles av ekstrautstyr og hvordan? |
Service og reparasjon |
Hvordan bestille service? |
Avvikling av bruker |
Hvis du ikke lenger har bruk for tjenesten, må du si ifra: Din bærbare maskin tilhører sykehusene og skal leveres tilbake: OBS! Husk å kopiere ut filer og e-post som du ønsker å ta vare på før du mister tilgang til kontoen din. Dette gjelder også for OneDrive og andre tjenester du får tilgang til gjennom UiO. |