English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap februar 2018

Ikke gå glipp av Oslo Life Science neste uke
– meld deg på i dag!

Alt er klappet og klart til årets viktigste livsvitenskapskonferanse. Arrangement i regi av UiO:Livsvitenskap der det fortsatt er mulig å melde seg på:

Sjekk hele konferanseprogrammet på www.uio.no/oslolifescience.
Konferansen er gratis, men de fleste arrangementene krever påmelding.

Blogg og bilag om livsvitenskap

Les rektor Svein Stølens rykende ferske blogg om konferansen og hvordan vi bygger livsvitenskapsbyen Oslo.

Han har også skrevet om konferansen i livsvitenskapsbilaget som kommer med Aftenposten i morgen. Der kan du i tillegg lese om vårt nye innovasjonsprogram SPARK Norway og flere livsvitenskapsaktører ved og utenfor UiO. Les bilaget (pdf).

Byggnytt

Livsvitenskapsbygget realiseres

Statsbygg har mottatt oppdragsbrev fra Kunnskapsdepartementet om å bygge det 66 000 kvadratmeter store livsvitenskapsbygget ved UiO. Nå starter Statsbygg, ansatte og studenter med å detaljplanlegge byggeprosjektet.

Finansieringsnytt

Innovasjon ved UiO: Seks team klare for SPARK Norway

Seks nye team tas opp i UiOs innovasjonsprogram SPARK Norway. De skal videreutvikle egne ideer innen helserelatert livsvitenskap slik at de kommer pasienter og samfunn til gode.

Bidra med prosjekt til sommerstipend for studenter – frist 15. februar

Vitenskapelig ansatte med doktorgrad ved UiO, OUS eller Ahus kan bidra med forskningsprosjekt for å søke om å få en student til prosjektet.

Toppforsk til tre medisinprosjekter ved UiO

Ni UiO-prosjekter er tildelt FRIPRO Toppforsk-støtte fra Forskningsrådet. Prosjektene får mellom 15 og 25 millioner hver. Blant prosjektlederne er livsvitenskapsforskerne Karl-Johan Malmberg, Hua Hu og Tor Erik Rusten. UiO fikk besøk av minister Iselin Nybø i anledning tildelingen.

Ledige stillinger

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Av Norunn K. Torheim
Publisert 7. feb. 2018 10:57 - Sist endret 2. nov. 2023 22:51