English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap september 2018

Innovasjon: Ny utlysning SPARK Norway – frist 15. november

SPARK Norway er UiO:Livsvitenskaps toårige innovasjonsprogram for å videreutvikle ideer fra helserelatert livsvitenskap, slik at de kommer pasienter og samfunn til gode.

Forskere ved UiO og forskergrupper ved OUS og Ahus med UiO-tilknytning kan søke om å bli tatt opp i programmet.

Livsvitenskapsbygget: Arbeidsgruppe skal gi innspill til samfunnskontakt og næringslivssamarbeid

En arbeidsgruppe med interne og eksterne aktører skal gi innspill til hvordan Universitetet i Oslo skal innrette en ny enhet for innovasjon, samfunns- og næringslivskontakt i det kommende livsvitenskapsbygget. Gruppens første oppgave blir å invitere til innspillskonferanse i høst.

Bioteknologi og livsvitenskap inn i ungdomsskolen

Snart kan ungdom få leke seg i et digitalt læringsunivers og lære om bioteknologi og livsvitenskap. UiO:Livsvitenskap, Bioteknologirådet og edtech-selskapet Creaza står bak prosjektet som har fått støtte fra Norges forskningsråd.

Her møter du oss i september

10. september: Advancing academic ideas into innovations for patients

Akademisk catwalk i regi av UiO:Livsvitenskaps innovasjonsprogram SPARK Norway på Nordic Life Science Days i Stockholm.

19. september: Fra lab til litteratur: Ibsens verk – snikinnføring i naturvitenskap?

Henrik Ibsen jobbet som farmasøytisk medhjelper samtidig som hans drøm om å bli forfatter begynte å spire frem. I Ibsens verk møter vi flere leger og finner henvisninger til ny kunnskap fra forskningsfronten innen naturvitenskap. På en måte gir han oss en «snikinnføring» i realfag.

Frokostmøte på Nationaltheatret som en del av Ibsenfestivalen og Forskingsdagene.

25. september: SPARK Norway-sesjon på Cutting Edge-festivalen

Hvordan kan UiO:Livsvitenskaps innovasjonsprogram SPARK Norway bidra til å ta gode ideer fra grunnforsking videre til produkter? Møt fire av SPARK Norway-teamene.

En del av Oslo Innovation Week.

Arrangement med støtte fra UiO:Livsvitenskap​​​

Husk også Oslo Life Science-konferansen 11.–14. februar 2019.

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Personvernerklæring UiO:Livsvitenskaps nyhetsbrev

Av Norunn K. Torheim