English version of this page

Arrangementer i Domus Bibliotheca

Kommende

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hva gjør Norge og Europa dersom vår viktigste støttespiller ikke lenger er til å stole på?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Fører økt ulikhet til lavere deltakelse i demokratiet?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Én milliard velgere er disse dager med på å forme Indias fremtid. Men hvem stemmer de på, og hva betyr utfallet for demokratiets globale tilstand?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hvordan påvirker klimaendringer den mentale helsen til barn og unge, og hvordan kan vi begrense denne byrden?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

If some of the leading experts on ageing are given free rein to answer the age-old question of "What is age?" you can expect to be surprised.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hvordan vil et mer politisk og demokratisk EU-samarbeid kunne påvirke Norges forhold til EU? Hvilken rolle vil EFTAs overvåkingsorgan ESA få i en slik utvikling?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Har vi god ytringsfrihet eller mer ytringsfrykt ved universitetene? Her spør vi rektorene ved UiO og NTNU: Hva mener dere om disse spørsmålene?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

På konsert føler vi samhold med fremmede, viser forskning. I et kort øyeblikk samler musikken oss. Hvordan kan musikk også samle oss i urolige tider?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hvordan påvirker skjermtid hjernen din? Gjør skjermbruk at du får noe eller at du mister noe?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Er høyrepopulisme noe vi bør frykte, eller handler endring i maktbalanse om politisk kamp som viser demokratiet i praksis?

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Åpent fagseminar ved Domus Bibliotheca 4. juni for alle som er opptatt av å støtte unge voksne med lett utviklingshemming i overgangen fra skole til arbeidsliv.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

How may we understand literature, citizenship and democracy in a historical and contemporary perspective?