Utvikling av HR-strategi: om prosess og innhold

Det første møtet i HR-nettverket tok for seg implementering av HR strategi i virksomheten. Vi fikk presentert et case fra Helse Sør-Øst ved HR-direktør Morten Buan, Ullevål sykehus. Professor Bård Kuvaas ved BI kommenterte innlegget.

PROGRAM

13.00

Registrering. Servering av kaffe/te/frukt

13.10

Velkommen ved Morten Fjeldstad, Partnerforum BI

13.10

Utvikling av en HR-strategi. En gjennomgang av arbeidet med HR strategien i Helse Sør-Øst. (pdf)
ved HR-direktør Morten Buan, Ullevål universitetssykehus

13.50

Kommentarer (pdf) ved professor Bård Kuvaas,
Institutt for ledelse og organisasjon, Handelshøyskolen BI

14.30

Innspill og utveksling av synspunkter

15.30

Slutt

Om bidragsyterne

Morten Buan er HR-direktør ved Ullevål sykehus og jobber for tiden med implementering av en ny HR-strategi i Helse Sør-Øst. Det er gjennomgangen av dette arbeidet han skal legge fram for nettverket. Buan har jobbet i en rekke virksomheter og har lang fartstid innenfor human resource management og personalpolitikk, blant annet i Orkla, Ringnes, NSB og Statens pensjonskasse.

Bård Kuvaas er professor i organisasjonspsykologi ved Institutt for ledelse og organisasjon, Handelshøyskolen BI og Ass. Dean for BIs doktorgradsutvalg. Hans forskningsinteresser ligger innenfor temaene strategisk tenkning og beslutningstaking i organisasjoner, human resource management og organisasjonsatferd/ organisasjonspsykologi.

Partnerforum
Emneord: HR og kompetanseutvikling