NOR4155 – Fordypningsemne i nordisk grammatikk
Beskrivelse av emnet
Kort om emnet
Det faglige temaet på dette emnet skifter fra semester til semester, men alle spesialiseringene har det felles at studentene får dypere kjennskap til grunntrekk i nyere språkvitenskapelig forskning på nordisk grammatikk.
Opptak og adgangsregulering
Studenter med studierett på program må hvert semester søke og få plass på undervisningen og melde seg til eksamen i Studentweb.
Studenter tatt opp til andre masterprogrammer, kan etter søknad få adgang til emnet hvis dette er klarert med eget program.
Dersom du ikke allerede har studieplass ved UiO, kan du søke om opptak til våre studieprogrammer.
Bachelorgrad i nordiske studier, lingvistikk eller tilsvarende språklig fordypning.
Overlappende emner
10 studiepoeng overlapp mot SPR4150 – Fordypningsemne i nordisk grammatikk (videreført)
Undervisning
Kurset går over hele semesteret med 10 dobbelttimer forelesning. Det er krav om en muntlig kvalifiseringsoppgave som må godkjennes innen en oppgitt frist for å få gå opp til eksamen.
Godkjente obligatoriske aktiviteter er gyldige de to neste gangene emnet tilbys.
Eksamen
Eksamen er en semesteroppgave på 10 sider (à 2300 tegn uten mellomrom).
Kildebruk og referanser
Ved oppgaveskriving plikter du å gjøre deg kjent med reglene for kildebruk og referanser. Ved brudd på reglene kan du bli mistenkt for fusk/forsøk på fusk. Se eksempel på hvordan du refererer riktig.
Eksamensspråk
Du kan besvare eksamen på norsk, svensk, dansk eller engelsk.
Karakterskala
Emnet bruker karakterskala fra A til F, der A er beste karakter og F er stryk. Les mer om karakterskalaen.
Begrunnelse og klage
Adgang til ny eller utsatt eksamen
Trekk fra eksamen
En semesteroppgave eller tilsvarende som er bestått, kan ikke leveres på nytt i bearbeidet form.
Dersom du trekker deg fra eksamen etter fristen bruker du et eksamensforsøk.
Tilrettelagt eksamen
Søknadskjema, krav og frist for tilrettelagt eksamen.
Evaluering av emnet
Vi gjennomfører fortløpende evaluering av emnet, og med jevne mellomrom ber vi studentene delta i en mer omfattende evaluering.