AVLYST! (Unik mulighet for studiepoenggivende arbeidspraksis for 5 semester)

Det ble dessverre ikke godkjent at BA-studenter kunne delta på dette - beklager at informasjon ble gitt før det var avklart!

Hei alle, videreformidler en viktig beskjed til dere som tar fatt på 5. semester etter sommeren.

Unik mulighet for studiepoenggivende arbeidspraksis hos Telenor, Schibsted, TietoEVRY eller DNV-GL høsten 2020 – Søknadsfrist 17. juni.

For høsten 2020 åpnes det opp for at tilsammen 7-10 5. semesters studenter på BSc Informatikk: Digital økonomi og ledelseDigØk») programmet og 3. semesters masterstudenter ved IFI kan ta emnet ENT4460 Corporate Entrepreneurship Project sammen med masterstudentene i entreprenørskap. I emnet gjennomfører grupper av 4-5 studenter et selvstendig innovasjonsprosjekt for enten Telenor, Schibsted, TietoEVRY eller DNV-GL. Emnet er normalt kun tilgjengelig for studenter ved MSc Entrepreneurship and Innovation Management programmet.  Noen hovedpunkter:

·         Formålet med emnet er å bygge dyptgående forståelse og praktiske erfaring i å jobbe med utvikling av nye/forbedrede produkter eller tjenester i større selskaper.

·         De utvalgte prosjektene representerer alle vesentlige problemstillinger for det respektive selskapet og gir studentene innblikk i de strategiske innovasjonsutfordringene hver av bedriftene står ovenfor.

·         Studentgruppene arbeider integrerte i selskapets organisasjon tre dager i uken (tirsdag til torsdag) og gir studentene eksponering ovenfor senior ressurser i de respektive bedriftene.

·         Hvert team jobber selvstendig, er selvstyrende og rapporterer til en styringsgruppe. Ingen tradisjonelle forelesninger.

·         Emnet gir 10 studiepoeng.

Hvis ønskelig kan ENT4460 kombineres med ENT4400 Corporate Innovation Strategies and Project Management (10 studiepoeng) til en semesterenhet på tilsammen 20 studiepoeng. Dette er spesialt relevant for 5. semesters BSc DigØk studenter som har utviklingssemester. ENT4400 bruker innovasjonsprosjektene i ENT4460 som en aktiv og praksisbasert læringsarena og dekker temaer som hvordan identifisere, analysere og forfølge gründermuligheter, hvordan sette opp og drive innovasjonsprosjekter både individuelt og som en portefølje, og hvordan ta hensyn til virksomhetens og bransjens særegenheter mest mulig effektivt.  ENT4400 er samkjørt med ENT4460. Alle forelesninger er lagt til fredager.

Kombinasjonen ENT4460 og ENT4400 er obligatorisk for MSc DigØk studenter som velger forretningsutviklingsspesialiseringen. BSc DigØk studenter som tar disse emnene i sitt 5. BSc DigØk semester vil dermed få muligheten til å velge andre emner i sitt tredje MSc DigØk semester.

Interesserte studenter bes snarest, og senest innen 17. juni, sende en epost til studieinfo@ifi.uio.no med kopi til Jens Petter Falck (jenspfa@ifi.uio.no) med noen korte ord om deg selv, hvorfor du er interessert og din tilgjengelighet til å bidra.  Rangering av søkere vil være basert på deres motivasjon og tilgjengelighet. ENT4460 kan velges alene. ENT4400 kan kun velges sammen med ENT4460.  For mer informasjon vennligst ta kontakt med Jens Petter Falck.

Publisert 9. juni 2020 13:47 - Sist endret 15. juni 2020 10:34