Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
26.01.2005Veslemøy Rydland  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Presentasjon av kurset. Barns tidlige språkutvikling. Teoretiske tilnærminger til språk.   Litteratur: Tetzcher kap. 15, Valvatne og Sandvik kap. 1 og 3 Det er obligatorisk oppmøte første gang - 1. gang blir kun på 2 timer fra kl. 12.15-14.00 
02.02.2005Veslemøy Rydland   Seminarrom 234 Helga Engs hus   Del 1. Barns pragmatiske utvikling, med vekt på barns samtale og barns lek. Del 2. Ulike tospråklige situasjoner og ulike forskningstilnærminger til tospråklighet  Litteratur: DEl 1. Valvatne og Sandvik kap. 4, Cazden kap. 6, DEl 2. Snow, Valvatne og Sandvik kap. 7 
09.02.2005Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus   Barns pragmatiske utvikling, med vekt på diskursiv kompetanse. Kjennetegn ved tale rettet til barn  Litteratur: Pan og Snow, Valvatne og Sandvik kap. 4, Cazden kap. 4 og 5.  
16.02.2005Margareth Sandvik  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Utvikling av diskursiv kompetanse, med vekt på lesing ig skriving i 3. -5. klasse  Litteratur: Cazden kap. 4,5 og 8, Baker 
23.02.2005Helene Valvatne  Seminarrom 234 Helga Engs hus  Skriftspråksstimulering og lese- og skriveopplæring sett i lys av kunnskap om kulturforskjeller i språksosialisering  Litteratur: Snow et al, CAzden kap. 7, Hagtvet, Heath, Valvatne og Sandvik kap. 5 og 6, Baker 
02.03.2005Helene Valvatne   Seminarrom 234 Helga Engs hus   Minoritetsspråklige barn i barnehage og skole; utfordringer og rammevilkår  Litteratur: Cummins, Garcia, Suárez-Orozco, Valvatne og Sandvik kap. 7 
09.03.2005Veslemøy Rydland   Seminarrom 233 Helga Engs hus    Det blir kun semniar fra kl. 12-14 denne gangen 
Publisert 17. jan. 2005 14:44 - Sist endret 17. jan. 2005 15:07