English version of this page

Oppbygging og gjennomføring

Studieløp

Eksempel med lang masteroppgave på 60 studiepoeng og 60 studiepoeng emner: 

4. semester Masteroppgave Masteroppgave Masteroppgave
3. semester Masteremne Masteroppgave Masteroppgave
2. semester IN4380 – Digital Transformation of Healthcare Masteremne Masteroppgave
1. semester IN4340 – Deltakende kvalitative forskningsmetoder IN5210 – Information Systems DIGHEL4350 – Helsetjenester og informasjonsbehov
  10 studiepoeng 10 studiepoeng 10 studiepoeng

Eksempel på kort masteroppgave på 30 studiepoeng og 90 studiepoeng emner: 

4. semester Masteroppgave Masteroppgave Masteroppgave
3. semester Masteremne Masteremne Masteremne
2. semester IN4380 – Digital Transformation of Healthcare IN5090 – Health data and decision-making Masteremne
1. semester IN4340 – Deltakende kvalitative forskningsmetoder IN5210 – Information Systems DIGHEL4350 – Helsetjenester og informasjonsbehov
  10 studiepoeng 10 studiepoeng 10 studiepoeng

Tabellene ovenfor er eksempler på hvordan et studieløp kan bygges opp. Du kan strukturere studieløpet annerledes om du ønsker det, for eksempel ved å starte på masteroppgaven allerede i første semester. Alle emner skal fullføres og bestås før siste semesteret.

Obligatoriske emner

Studieretningen har fire emner som er obligatoriske for alle:

Høstemner:

Våremner:

Velger du å skrive en kort masteroppgave, må du også velge ett av de følgende:

Høstemne:

Våremne:

Øvrige emner

Valg av emner tas i samråd med veileder, og bør være tilpasset temaet for masteroppgaven. Plan for masterstudiet, inkludert ikke-obligatoriske emner, skal godkjennes av programrådet.

Under finner du emner vi kan anbefale på generell basis:

Masteroppgaven

Se felles informasjon om masteroppgaven på programsiden.

Emne- og semestersider

Klikk deg inn på hvert emne (se i tabellen ovenfor) for å finne blant annet:

  • Timeplan
  • Tid og sted for eksamen
  • Pensum og læringskrav

Studiekvalitet

Studieprogrammer og emner blir jevnlig evaluert for å sikre og utvikle studiekvaliteten.

Publisert 2. juni 2021 20:39 - Sist endret 8. nov. 2022 12:55