Oppbygging og gjennomføring
Masterprogrammet er et deltidsstudium som består av 90 studiepoeng. Det er bygget opp av 30 studiepoeng obligatoriske emner, 30 studiepoeng spesialiseringsemner og en avsluttende masteroppgave på 30 studiepoeng.
Du søker om opptak til hvert enkelt emne. Når du har bestått de obligatoriske emnene (til sammen 30 studiepoeng) og spesialiseringsemnene (til sammen 30 studiepoeng) søker du opptak til den avsluttende masteroppgaven som gir en mastergrad i Digitalisering og ledelse.
Du velger selv i hvilken rekkefølge du vil ta emnene. ITEVU4040 - Gjennomføring av prosjekter i egen virksomhet anbefales som det første emnet, da det gir nyttige metodekunnskaper for de prosjektoppgavene du skal skrive i hvert emne. ITLED4050 - Design av masteroppgaven bør være det siste emnet du tar før du starter arbeidet med masteroppgaven, for å definere problemstilling og metode.
Hvis du ikke ønsker å ta en hel mastergrad, kan du ta så mange eller så få emner du ønsker uten å ta hensyn til om emnene er obligatoriske eller spesialiseringsemner.
Når undervises de ulike emnene?
Datoer for undervisningen finner du på emnesiden. Tabellen gir en oversikt over hvilke emner som tilbys i vår- og/eller høstsemesteret.
Obligatoriske emner i mastergraden | Studie-poeng | Vår | Høst |
---|---|---|---|
ITEVU4010 – Digitalisering, IT og ledelse: Å være leder | 10 | X | |
ITEVU4020 – IT Governance | 10 | X | |
ITEVU4040 – Gjennomføring av prosjekter i egen virksomhet | 5 | X | X |
ITLED4050 – Design av masteroppgaven | 5 | X | X |
Masteroppgave | |
---|---|
ITLED5930 – Masteroppgave i digitalisering og ledelse |
Søknadsfrister: 15. april og 15. oktober |
Vitnemål og grad
Studiet leder fram til graden: Master i Digitalisering og ledelse
Vitnemålet blir utstedt når du har avlagt emner som til sammen oppfyller kravene til en grad. Les mer om vitnemål.