Digital signatur ved UiO

Hvordan benytte Digital signatur på UiO?

  • Posten leverer en løsning for Digital Signatur til offentlige virksomheter for Digitaliseringsdirektoratet. På UiO er Postens løsning for Digital signering den foretrukne løsning for digital signering av dokumenter.

  • UiO er registrert som virksomhet i Postens signeringsløsning og betaler for hvert dokument som blir signert gjennom løsningen. 

  • Ansatte på UiO, typisk saksbehandlere, men også andre med behov, kan få tilgang til å benytte seg av Postens løsning for digital signatur. Du kan da laste opp egne dokumenter for signering av deg selv og/eller andre.

  • De som skal signere, må autentisere seg gjennom ID-porten, for eksempel med BankID. Det er derfor kun personer med norsk ID som kan signere.

Ta i bruk

Søk om tilgang

Logg inn

Hva er lov legge inn i løsningen?

Hvem kontakter jeg?

Spørsmål, supporthenvendelser og andre henvendelser om digital signatur på UiO kan sendes til digital-signatur@uio.no