Vil du lære mer om et dataprogram eller en IT-tjeneste?

Høstmørket senker seg, og det er kanskje på tide med litt påfyll av kunnskap? Sjekk den nye nettsiden for IT-kurs på UiO, og se om du finner et kurs som gir deg det du trenger for å jobbe eller studere bedre. Alle kursene er gratis.

Lettere å finne IT-kurs

Nå skal du ikke være i tvil om hvor du finner kurs om bruk av dataprogrammer og IT-tjenester på UiO. Den nye nettsiden finner du sammen med annen informasjon om IT på UiO: uio.no/tjenester/it/. Den er fylt opp med en rekke kurs du kan melde deg på allerede nå, samt IT-avdelingens kurskatalog med kursene som settes opp med jevne mellomrom gjennom året.

Kursene du kan melde deg på nå, er blant andre Lag engasjerende undervisningsopplegg med Mentimeter og Lær grunnleggende IT-sikkerhet for deg selv og UiO.

Hjelp til god bruk

UiO har et bredt tilbud av IT-tjenester, frahender som peker på en pc-skjerm egenutviklede programmet som Nettskjema og TSD, til programvare for statistisk, analyse og annen avansert og spesialisert bruk. IT-avdelingen og andre med ansvar for IT-relaterte aktiviteter holder jevnlig kurs, både for å hjelpe til med oversikt over verktøyene ansatte og studenter har til rådighet, og for å bidra til at verktøyene, programmene og tjenestene blir brukt på best mulig måte.

Hva finner jeg på kurssiden?

Kurssiden viser aktuelle kurs som du kan melde deg på i nær fremtid, med informasjon om de ulike kursene, hva de inneholder, påmeldingsskjema, eventuelle forkunnskaper som trengs, og hvem som er arrangør. I tillegg inneholder nettsiden en kurskatalog som er felles for IT-kursene som holdes av IT-avdelingen og Universitetsbiblioteket. Den inneholder alle kursene som settes opp jevnlig, slik at du kan orientere deg om hva som kan komme av kurs. Flere av disse kursene kan også bestilles til enheter eller team med spesielle behov for opplæring, men informasjonsartikkelen for hvert kurs inneholder også informasjon om når de settes opp – hvis det er planlagt.

Du kan søke direkte i katalogen, eller krysse av for å vise alle kurs innenfor én eller flere kategorier, for eksempel kurs i administrative verktøy, datahåndtering, jus og IT-sikkerhet, kommunikasjonsverktøy eller undervisning. Under søkefeltet ligger alle kursene ramset opp.

• Ta en titt på IT-kurssiden, og meld deg på et kurs du trenger!
  • Er det kurs du ikke finner på siden, men som du tenker kan være nyttig, er det flott om du sier ifra til oss. Send oss gjerne en e-post hvis du har innspill til kurssiden eller om det er noe annet i forbindelse med IT-kurs som du ønsker at vi skal vite: kurs@usit.uio.no

Alle kurs for ansatte på UiO, inkludert IT-kursene, finnes på en sentral nettside for kompetanseutvikling. Se UiOs samlede kurstilbud til ansatte.

Bildet kan inneholde: font, skjermdump, programvare, nettside, parallell.

Publisert 7. nov. 2023 13:46 - Sist endret 7. nov. 2023 13:47