RT-køen "aaa-rt-test"

Køen "aaa-rt-test" er tilgjengelig for alle saksbehandlerne i RT.  Alle kan opprette saker, svare, kommentere, endre status, avslutte, slette, så lenge en ber om den tilgangen. Dette bør du vite før du bruker aaa-rt-test.

Hva kan aaa-rt-test brukes til?

aaa-rt-test eksisterer fordi det er behov for en kø hvor nye saksbehandlere kan øve seg.  Her kan du opprette testsaker, drive "saksbehandling" og generelt leke deg med RT.

Hva skal aaa-rt-test ikke brukes til?

aaa-rt-test skal ikke brukes til saksbehandling.
 
At alle har saksbehandlerrettigheter i køen, betyr at alle kan svare, slette, og generelt gjøre ting som forstyrrer saksbehandlingen. Det betyr også at alle har innsyn i sakene som opprettes her, og det er ofte noe man ikke ønsker.

Enkle steg for å unngå utilsiktet bruk av aaa-rt-test

Mange oppretter saker i aaa-rt-test fordi det er enkelt, uten å tenke videre over hvor saken opprettes.
 
Det er imidlertid like enkelt å opprette saker i riktig kø, forutsatt at man har brukt et minutt eller to på å konfigurere RT.

Konfigurer standard-kø

Beveg muspekeren over "Logged in as <brukernavnet ditt>", slik at du får opp menyen vist på bildet under.  Klikk på Preferences.

Default queue er køen som er forhåndsvalgt i alle rullegardinmenyer som lister køene, bl.a. menyen øverst til høyre. Use system default innebærer at aaa-rt-test velges. Velg køen du er saksbehandler i, evt. køen du bruker mest aktivt, dersom du er saksbehandler i flere. Husk å klikke Save changes nederst til høyre når du har valgt kø.

Publisert 21. mai 2012 17:26 - Sist endret 24. mars 2022 14:12